menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bacterievuur?

Ga naar meest recente reactie

Roeliee

Roeliee

Hallo iedereen,

Vandaag kocht ik een eenstijlige meidoorn bij een boomkwekerij. Pas bij thuiskomst viel het me op dat enkele twijgjes op het einde verdort waren en ombogen. Na wat opzoeken zou dit bacterievuur zijn... klopt dit?

Struiken & Bomen

vrijdag 4 oktober 2024 - 17:13
Roeliee

Roeliee

Nog een twijgje

Struiken & Bomen

vrijdag 4 oktober 2024 - 17:14
Roeliee

Roeliee

En een blad. Maar dit is misschien eerder de herfst die zich laat gelden?

Struiken & Bomen

vrijdag 4 oktober 2024 - 17:15
Tuinprins

Tuinprins

Zou kunnen maar op de eerste foto lijkt het net alsof het topje van de tak is geknakt waardoor dat gedeelte (deels) is afgestorven. Dat bruine blad op de andere foto's zegt dit jaar niet zoveel. Met name leden van de rozenfamilie (meidoorn behoort daartoe) hebben dat jaar a.g.v. het natte weer veel last van bladvlekken, schurft etc.

Ik zou die gewoon planten maar wel foto's naar de boomkwekerij sturen zodat ze in ieder geval weten dat jij de plant zo hebt gekocht.


Gegroet, de tuinprins
zaterdag 5 oktober 2024 - 07:39
Roeliee

Roeliee

Waar ik nog aan dacht. De topjes die waren buiten de autokoffer tijdens de rit. Op zich was het niet zo koud, maar kon misschien ook daaraan liggen? Ik heb er op de kwekerij zelf niet op gelet of dit reeds was, ik vermoed van niet...

Ik hou hem alvast extra in de gaten! Bedankt!
zaterdag 5 oktober 2024 - 08:04
WiPe

WiPe

Het zou inderdaad kunnen dat die toppen tijdens het transport beschadigd zijn door de wind.
zaterdag 5 oktober 2024 - 21:59
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).