menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Gescheurde tak sering

Liesje88

Liesje88

Hallo allemaal,
Hopelijk kunnen jullie mij van advies voorzien, wij hebben een oude sering in de tuin staan. Zeker 10+ jaar oud want wij wonen er al 10 jaar en toen wij er inkwamen was die al enorm.
Nu wil het geval dat gister met de harde wind en vele regen 1 van de dikke takken gescheurd is.
Normaal doe ik helemaal in het begin van het jaar een kleine snoeibeurt, maar wat kan ik nu het beste doen? Aangezien de struik/boom? nog niet in volledige rust is vind ik het wel een beetje spannend om dan zo'n enorme tak af te zagen.. wat als die er niet over kan omdat er nog blad en alles aan zit...

Groetjes Liesanne

Struiken & Bomen

dinsdag 1 oktober 2024 - 22:51
Tuinprins

Tuinprins

Het is een fabeltje dat je bomen en struiken alleen kunt snoeien als het blad er af is. Vaak is het beter om in de zomermaanden te snoeien omdat bomen en struiken dan in actieve groei zijn. Er wordt dan snel callus gevormd die de snoeiwond overgroeid.

Bij bovenstaande sering kun je nu die gescheurde tak verwijderen. Doe dit in delen. Gebruik hiervoor a.u.b. het juiste snoeimateriaal. Het beste gebruik je hiervoor een takkenzaag (google voorafbeeldingen). Een takkenzaag is relatief klein en vaak gekromd waardoor je goed bij de tak in kwestie kunt komen. Een beugelzaag is totaal ongeschikt voor dit werkje.

Gegroet, de tuinprins
woensdag 2 oktober 2024 - 06:27
Liesje88

Liesje88

Heel erg bedankt voor uw reactie en tip.
Heb gelijk de takkenschaar en zaag maar ingezet vanochtend

Struiken & Bomen

woensdag 2 oktober 2024 - 09:31
LT
woensdag 2 oktober 2024 - 09:57
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).