menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Skimmia - blad verkleurt

n.joosse19

N.joosse19

Mijn skimmia:
verkleurt van blad naar licht groen.
De bloemknoppen zijn nog mooi, dus gaat niet dood, gelukkig.
Wat kan ik hieraan doen.
Volgens mij is er een meststof, maar ik weet niet meer wat of is er een andere oplossing?
Wie weet hier raad voor.
Alvast voor bedankt voor reacties.

Struiken & Bomen

zondag 25 augustus 2024 - 12:27
Tuinprins

Tuinprins

Het lijkt wel of de Skimmia last heeft van spint.

Spint is een minuscuul klein beestje dat aan de onderkant van het blad zit Niet of nauwelijks met het blote oog te zien, wel met een vergrootglas. Het spintbeestje zuigt aan de onderkant van het blad waardoor het blad aan de bovenkant vlekkerig geel wordt. Bij een sterke aantasting valt het blad op een gegeven moment van de struik. Spint krijg je vooral op droge warme plaatsen met lage luchtvochtigheid. Als die Skimmia in de felle zon staat voor een warme muur dan is dat vragen om moeilijkheden.

Spint is lastig te bestrijden. Spuiten met een geschikt middel (lang niet alle insecticiden helpen tegen spint, goed het etiket lezen) en dat na twee weken herhalen. Er zijn dan namelijk weer eitjes uitgekomen. Bij de bestrijding van spint is het belangrijk de voortplantingscyclus te doorbreken. Verder goed de onderkant van het blad raken want daar zitten de spintbeestjes.

Als die plant in de volle zon staan dan de plant in de schaduw zetten.


Gegroet, de tuinprins


zondag 25 augustus 2024 - 16:34
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).