menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Boom water geven

Ga naar meest recente reactie

vincentdav16

Vincentdav16

Deze boom hebben we in november aangeplant. Hij krijgt zeker iedere week uitvoerig water. De bladeren komen geel. Is dit door te veel of te weinig water.

Struiken & Bomen

maandag 5 augustus 2024 - 18:10
Tuinprins

Tuinprins

Denk eerder te nat maar dat is gissen.

Over een paar gele blaadjes zou ik mij niet al te druk maken.

Wat voor soort boom is het eigenlijk? Blad doet een beetje aan moerbei denken.


Gegroet, de tuinprins
maandag 5 augustus 2024 - 19:37
Patrikc

Tekst aangepast

Patrikc

Moeilijk te zeggen van achter een scherm, en met zo weinig info.

Gezien het regenweer van de voorbije 10 maanden was ‘’iedere week uitvoerig water geven’’ misschien wat te veel van het goede.

Ik zie overal wel wat bomen die er door dat slechte weer voortijdig de brui lijken aan te geven en al in herfstmodus lijken te gaan, hopelijk volgend jaar beter.
maandag 5 augustus 2024 - 19:38
vincentdav16

Vincentdav16

Bedankt voor jullie reacties. Het is inderdaad een papiermoerbei. Ik zal stoppen met water geven, hopelijk komt hij er volgend jaar opnieuw door. Gr. Vincent
maandag 5 augustus 2024 - 19:48
vincentdav16

Vincentdav16

Hier wat een algemene kijk op de boom.

Struiken & Bomen

maandag 5 augustus 2024 - 19:49
Patrikc

Patrikc

De.foto is niet erg duidelijk maar hij lijkt ook te diep geplant, dat is nog meer nefast dan te veel water.
maandag 5 augustus 2024 - 20:10
Tuinprins

Tuinprins

De papiermoerbei / Brousonetia papyrifera kan beter tegen droogte dan te nat te staan.
maandag 5 augustus 2024 - 20:32
WiPe

WiPe

Ik kan het niet zo goed zien, maar de boom heeft weinig nieuw schot gemaakt. Ik zou dus eerst even de aanplantdiepte nakijken. De bovenste wortels mogen maar net onder de grond zitten. Als die te diep staat, zal het niet veel zijn, het zou misschien kunnen volstaan om grond weg te halen rond de kluit.
zaterdag 10 augustus 2024 - 18:48
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).