Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Dit jaar wil de red Robin het niet goed doen. Hij heeft in het voorjaar wel enkele bloemen gehad maar nu hangen al langere tijd de bladeren slap en komt er geen nieuw blad aan. De tuin is in het voorjaar bemest. Hij staat in de volle zon (als er die is).
Onder de boom staat lavendel.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn en hoe los ik dit op.
De red Robin aan de andere kant van het pad doet het wel super goed.
Ik denk toch dat je te maken heb dat het water niet helemaal weg kan. Vochthoudende tot vochtige, goed doorlaatbare grond zou perfect zijn, de standplaats en de voeding is prima.
Bedankt voor je reactie.
Ik heb de grond losgemaakt. Deze was erg droog ondanks alle regen. Ook heb ik het beeld verzet wat tegen de stam onder aan stond en direct water gegeven. Ik kijk het even aan anders mocht het niet beter worden dan kom ik er op terug.
Gr Dana
Hij staat op het zuiden net zoals de andere aan. Onder de boom staat lavendel. We hebben dit jaar alles weer aangevuld met goede potgrond. Het heeft veel geregend, natuurlijk ook bij de linker boom maar die heeft geen schade.
Snap er niks van ????
Planten die in volle grond staan moet je geen potgrond geven want da wordt een dure boel en is daarvoor ook niet bedoeld.
Compost is veel beter,mulchlaag van compost.
Je zegt aangevuld, met hoeveel cm dan? Teveel aanvullen is niet goed!
Niet echt super veel hoor. 2 cm of zo en dat door de bovenste laag heen gewoeld. Hadden we nog over omdat we de voortuin opnieuw hebben aangeplant. Komt van de tuinder af