menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Red Robin

Ga naar meest recente reactie

Dana_p

Dana_p

Dit jaar wil de red Robin het niet goed doen. Hij heeft in het voorjaar wel enkele bloemen gehad maar nu hangen al langere tijd de bladeren slap en komt er geen nieuw blad aan. De tuin is in het voorjaar bemest. Hij staat in de volle zon (als er die is).
Onder de boom staat lavendel.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn en hoe los ik dit op.
De red Robin aan de andere kant van het pad doet het wel super goed.

Struiken & Bomen

dinsdag 16 juli 2024 - 15:02
Plantadvies

Tekst aangepast

Plantadvies

Ik denk toch dat je te maken heb dat het water niet helemaal weg kan. Vochthoudende tot vochtige, goed doorlaatbare grond zou perfect zijn, de standplaats en de voeding is prima.
dinsdag 16 juli 2024 - 15:33
Dana_p

Dana_p

Bedankt voor je reactie.
Ik heb de grond losgemaakt. Deze was erg droog ondanks alle regen. Ook heb ik het beeld verzet wat tegen de stam onder aan stond en direct water gegeven. Ik kijk het even aan anders mocht het niet beter worden dan kom ik er op terug.
Gr Dana
dinsdag 16 juli 2024 - 15:57
Dana_p

Dana_p

De boom gaat inmiddels steeds verder achteruit. Grond los gemaakt, voldoende water maar helaas zonder resultaat.
Iemand nog advies?

Struiken & Bomen

zondag 28 juli 2024 - 21:11
WiPe

WiPe

Wanneer is die bom aangeplant? Groeide die in het verleden beter, of heeft die altijd staan kwarren?
dinsdag 30 juli 2024 - 20:03
Dana_p

Dana_p

Hij stond er al toen we hier kwamen wonen en dat is inmiddels 6 jaar geleden. Hij heeft het altijd goed gedaan en mooi in zijn blad gestaan
vrijdag 2 augustus 2024 - 13:48
WiPe

WiPe

Ik ben geneigd de oorzaak in de standplaats te zoeken. Maar daar is op basis van deze foto's niets over te zeggen.
vrijdag 2 augustus 2024 - 18:44
Dana_p

Dana_p

Hij staat op het zuiden net zoals de andere aan. Onder de boom staat lavendel. We hebben dit jaar alles weer aangevuld met goede potgrond. Het heeft veel geregend, natuurlijk ook bij de linker boom maar die heeft geen schade.
Snap er niks van ????

Struiken & Bomen

zaterdag 3 augustus 2024 - 10:50
dries944

Dries944

Planten die in volle grond staan moet je geen potgrond geven want da wordt een dure boel en is daarvoor ook niet bedoeld.
Compost is veel beter,mulchlaag van compost.
Je zegt aangevuld, met hoeveel cm dan? Teveel aanvullen is niet goed!
zaterdag 3 augustus 2024 - 23:35
Dana_p

Dana_p

Hallo Dries994

Niet echt super veel hoor. 2 cm of zo en dat door de bovenste laag heen gewoeld. Hadden we nog over omdat we de voortuin opnieuw hebben aangeplant. Komt van de tuinder af
zondag 4 augustus 2024 - 09:41
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).