menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hedera geel blad met gaatjes

Ga naar meest recente reactie

RickvZijl

RickvZijl

In April van dit jaar hebben wij een nieuwe Hedera gepland. De planten slaan goed aan, alleen zit er op veel plekken dit soort type blad. Kan dit een ziekte of een plaag zijn? Ik denk zelf dat het geen spint is, omdat er geen spinnenwebjes bij zitten. Ik ben er graag op tijd bij als ik hier iets aan kan doen.
Ik zet in de reacties hieronder nog wat extra foto’s.
Alvast bedankt.

Struiken & Bomen

maandag 1 juli 2024 - 19:11
RickvZijl

RickvZijl

Foto 2

Struiken & Bomen

maandag 1 juli 2024 - 19:11
RickvZijl

RickvZijl

Foto 3

Struiken & Bomen

maandag 1 juli 2024 - 19:12
RickvZijl

RickvZijl

Foto 4

Struiken & Bomen

maandag 1 juli 2024 - 19:12
Tuinprins

Tuinprins

Wat bladvlekjes doordat het blad lang nat is gebleven. Oorzaak ligt bij de vele regen van de afgelopen maanden. De onzichtbare schimmel die deze bladvlekken veroorzaakt (Phoma hedericola) slaat toe als het blad lang nat blijft bij een niet al te lage temperatuur. De meest aangetaste bladeren verwijderen, eventueel spuiten met een schimmelwerend middel. Lijkt me overigens een beperkte aantasting.

Ik hoop dat de wortels van de klimop fatsoenlijke grond kunnen vinden onder de vlonder (?) en dat het afschot van de verharding niet naar de klimop toe loopt. Als de wortels van klimop langdurig te nat komen te staan gaat de klimop kwijnen.


Gegroet, de tuinprins
dinsdag 2 juli 2024 - 07:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).