menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Oudere boom

Lichtgroene vingers

Lichtgroene vingers

Dag iedereen

Toen wij ons huis 3 jaar geleden kochten, stond er al een grote volwassen Noorse esdoorn in de tuin. Dit jaar is de boom opvallend kaler. Tijdens een van de laatste winderige dagen is er een volledige tak afgebroken en deze leek helemaal verdroogd.
Is de grote hoeveelheid mos die de boom over de volledige lengte bedekt een boosdoener of heeft de overvloedige regen tijdens de lente hier op een of andere vreemde manier iets mee te maken?
Als het door de moslaag kan komen, willen we deze graag verwijderen, maar ik ben niet echt een voorstander van chemische boomreinigers zoals die van DCM.
Hoewel ik de boom zelf elders zou geplaatst hebben, zou ik het zonde vinden om hem door ziekte of wat dan ook te zien verdwijnen, dus alle tips zijn welkom!

Struiken & Bomen

donderdag 20 juni 2024 - 17:09
PeterC

PeterC

Is de kleur van de bladeren normaal? Lijkt me iets tussen een rode noorse esdoorn en een gewone groene.
Er staat volgens mij ruim voldoende blad op. Een boom verliest al eens een dode tak tijdens een flinke windvlaag, niets om je zorgen over te maken.
Dat mos op de boom is ook al niets om je zorgen over te maken.
Laat maar doen. De boom lijkt me OK.
donderdag 20 juni 2024 - 21:59
WiPe

WiPe

Dat lijkt me Acer platanoides 'Schwedlerii'. Dit is echt geen volwassen boom. Die is amper half was. .
zaterdag 22 juni 2024 - 16:56
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).