menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Laurierhaag geel blad

Thomas214

Tekst aangepast

Thomas214

Mijn laurierhaag heeft last van gele bladeren. Ik heb de haag extra water en voeding gegeven. De haag heeft vorig jaar veel last gehad van hagelschot. Het valt mij op dat de haag vooral bladeren die aangetast zijn door de hagelschot afstoot. Is er iets wat ik extra zou kunnen doen om de haag weer gezond/vol te maken?

Struiken & Bomen

zaterdag 18 mei 2024 - 18:05
Peterplant

Peterplant

Om de een of andere reden kunnen jouw laurierkersen niet aan voeding komen. Dat kan verschillende oorzaken hebben. De voeding is er niet of de planten kunnen de voeding niet opnemen. Dat kan komen door verkeerde grond, te natte grond, te droge grond, een harde storende laag in de grond enzovoorts.
zaterdag 18 mei 2024 - 19:50
Tuinprins

Tuinprins

De vraag is hoe nat de grond waarop de kerslaurieren staan in de periode oktober 2023 tot en met april 2024 was. Momenteel zien we veel kerslaurieren met geel blad en dat is heel vaak het gevolg van het feit dat de wortels in genoemde periode te nat hebben gestaan. Dit is even afgezien van de 'natuurlijke bladrui' wat veel wintergroene planten in de tweede helft van de lente laten zien (ja, ook wintergroene planten verliezen periodiek wat blad, niet ieder blaadje wordt ten eeuwige dagen vastgehouden).

Aan natuurlijke neerslag kun je niet zoveel doen. Bemesten helpt bij het genoemde probleem niet en water geven is juist iets wat je nu niet moet doen.

Het blad dat geel is zal komende tijd van de struiken vallen. Kerslaurier heeft het vermogen om dan weer nieuw blad te vormen maar helemaal zeker is dat niet. Mocht er geen nieuw blad gevormd worden dan de struiken sterk terugsnoeien zodat die weer opnieuw gaan uitlopen.


Gegroet, de tuinprins
zondag 19 mei 2024 - 08:49
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).