menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Krentenboom verplaatst

esthervand27

Esthervand27

Ik heb 2 maanden geleden een grote krentenboom verplaatst. Ik hoop dat hij het gaat doen. De bloei heeft hij overgeslagen en ik zie nu heel klein wat bladontwikkeling. Andere krentenbollen in de buurt zijn al vol met blad. Gaat de boom het nog wel doen? Dat hij bijvoorbeeld over een maand alsnog blad heeft? Nog tips? Ik wil graag dat de boom het goed gaat doen

Struiken & Bomen

woensdag 3 mei 2023 - 10:55
Peterplant

Peterplant

Hoe goed je het ook gedaan hebt, je hebt altijd een hoop wortels beschadigd. Dat beschadigde wortelgestel moet de hele plant in leven houden en dat is erg moeilijk. Je zou dus de verhouding takken en wortels moeten herstellen.
Takjes en takken die niet echt nodig zijn voor het model van de plant zou je weg kunnen knippen zodat het beschadigde wortelgestel het wat gemakkelijker heeft.
woensdag 3 mei 2023 - 16:42
PeterC

PeterC

Kan je doen en in de zomer als het droog wordt nu en dan water geven en dan geduld hebben. Dat kan best een seizoen duren voor die er door komt.
woensdag 3 mei 2023 - 19:57
esthervand27

Esthervand27

Bedankt voor uw reacties. Ik heb bij sommige takjes ook de bloemen wat weggeknipt in de hoop dat dan de energie meteen naar de blaadjes gaat. Wellicht dat dit ook helpt
vrijdag 5 mei 2023 - 10:35
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).