Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik laat ze hangen.
Met dit absurde weer wil er af en toe zelfs nog eentje rijpen (zie foto).
Wanneer ik ze op de grond zie liggen, raap ik ze wel op (als ik ze tussen de bladeren vind. ).
Ik weet niet of mijn redenering klopt, maar als de boom de vruchten zelf afstoot, zorgt hij ervoor dat de verbinding met de takken afgesloten is. Als je ze zelf weghaalt voor ze rijp zijn, heb je wel kleine openingen waar schimmels en bacteriën gebruik van kunnen maken.
Ik vermoed dat dat in de zomer minder een probleem is, omdat de boom dan nog niet in herfstmodus is.
Hier hebben we er weer meer gekregen dan we zelf op konden.
En ook hier eten wespen en andere insecten graag mee, maar de schade valt goed mee. 'k Heb de indruk dat ze een voorkeur hebben voor vijgen waar ze gemakkelijk bij de inhoud kunnen. Degene die zijn aangetast laten we daarom hangen of liggen.
Weet je welke soort je hebt?
Ik vermoed dat de onze een Ficus carica 'Brown Turkey' is (ooit gekregen als stekje van iemand die hem ook zo gekregen had). Hij staat op een zonnige en beschutte plaats. We wonen wel zuidelijker dan jij.
Die heb ik ook. Maar ja de droogte en de noordelijke ligging is voor een vijg altijd een gok. De stekken die ik weggeef doen het overal redelijk. Dat was 10 jaar terug wel anders.