Dag tuinprins.
Hartelijk dank voor alle hulp en tips, ik apprecieer het ten zeerste!!
De potten heb ik 45€ p/stuk betaald, dus valt al bij al wel mee veronderstel ik....
Moet ik de potten beschermen in de winter...heb online gevonden dat het aan te raden is om de buitenkant in te wrijven met olijfolie om barsten te vermijden? Leg ik scherven of argex korrels op de bodem van de potten alvorens te vullen met zand....ik veronderstel dat de binnenkant niet bedekt moet zijn met een soort doek of noppenfolie?
Ook gelezen dat bij potten die op tegels staan er best pootjes onder komen te zitten...om te vermijden dat ze vastvriezen aan de grond en ook zo kunnen barsten...enige vorm van waarheid in of niet nodig om pootjes te voorzien?
De voorstellen zijn best interessant, vooral de Prunus lusitanica en Viburnum tinus vind ik zeer mooi. echter best wel prijzig wanneer ik de bedragen op internet zie.
Gisteren alvast eens langsgeweest in een tuincentrum en de man daar stelde het volgende voor:
- Photinia Red Robin
of een hele goedkope namelijk een Cornus Kousa. ( zie foto: was maar 20€ en best groot +-1,50m, wel niet dik van stam en nogal kaal..
Is de Cornus Kousa een aanrader of goede keuze om in de potten te planten. Klopt het dat die helemaal zijn blad verliest in de winter?