Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Onze boom in de tuin heeft een hele mooie parasol functie, maar hij begint de laatste jaren wel uit te dunnen qua blad. Kan ik dat oplossen door terug te snoeien of zijn deze bomen (geen idee welk soort deze is) op een gegeven moment te oud?
We hebben m eerder terug gesnoeid en de boom geeft daarna weer nieuwe loten aan de onderkant.
Uw boom is waarschijnlijk een Eonumus soort, een soort kardinaalshoed, en is eigenlijk helemaal geen boom, maar een struik. Hij is buitengewoon groot geworden en is mogelijk geplant toen het huis op de achtergrond werd gebouwd. Dus in ieder geval meer dan 50 jaar en dat is bijzonder. Uw struik is dus eigenlijk een monument. Snoeien om meer schaduw te krijgen is dus eigenlijk geen optie, een struik als deze groeit ook in de breedte. Ik zou hem wel snoeien, maar bij een knaap als deze is dat geen sinecure. Probeer de vorm weer dichter bij de stam te krijgen door alle lange takken te verwijderen, maar wacht tot de hitte voorbij is , of nog liever in het vroege voorjaar. Voor de schaduw zou ik een boom planten.
Leuk om te lezen! Tja, zou best wel kunnen. Het huis is ouder dan dan 50
Jaar. Ik zie gelukkig wel nieuwe scheuten komen, ook bovenin, dus dat geeft hoop. Dat ie wat dunner begint te worden is jammer. Maargoed, ik ga in het voorjaar inderdaad maar aan de slag.
Najaar is geen optie? Zodat ie in de lente weer helemaal kan opbouwen?