Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb 2 Syringa prestoniae in de tuin die bijna zijn uitgebloeid maar waarvan ik vind dat ze binnenin behoorlijk zijn verkaald. Ik zou ze graag een verjongingssnoei geven.
Kunnen jullie me tips geven hiervoor? Is dit iets wat ik nu na de bloei kan doen, of is dit een te grote ingreep en dient dit in het najaar/voorjaar te gebeuren?
De struiken hebben een behoorlijke emotionele waarde voor mij, dus wil zeker zijn dat ik ze niet om zeep help!
Bij zeer sterke snoei heb je kans dat de onderstam gaat uitlopen, zodra je uitlopers ziet deze direct verwijderen. Tevens moet je er rekening mee houden dat het jonge schot gevoelig KAN zijn voor Lilac Bacterial Blight. Dit is een schimmelziekte die begint met gebobbeld en gekruld blad, later vaak gevolgd door taksterfte en -necrose. Lilac Bacterial Blight treedt vooral op in natte jaren dus de laatste jaren is dat minder vaak waargenomen. Als je de sering water geeft dan aan de voet van de plant en niet op de bladeren.