menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Prunus lusitanica witte verkleuring

Sarah2020

Sarah2020

Goeiemiddag,

We hebben vorig najaar een Prunus Lusitanica Angustifolia haag aangeplant en merken nu dat de bladeren een witgrijze verkleuring (plakt niet) hebben.
Iemand enig idee hoe dit komt en of dit schadelijk is?

De Prunus Lusitanica haag die we reeds een aantal jaren hebben, heeft hier geen last van.

Alvast bedankt voor de reactie!
Sarah

Struiken & Bomen

donderdag 23 april 2020 - 18:34
Sarah2020

Sarah2020

Hierbij nog een tweede foto.

Struiken & Bomen

donderdag 23 april 2020 - 18:36
Tuinprins

Tuinprins

Dit is een residu van het hechtingsmiddel dat wordt gebruikt bij de toepassing van bestrijdingsmiddelen. Als je zo'n middel toevoegt aan het bestrijdingsmiddel hecht dat middel beter aan het blad en wordt de werking beter. Ook hoef je dan iets minder bestrijdingsmiddel te gebruiken. Nadeel is dat als je iets te veel hechtingsmiddel toevoegt aan je spuit met het eigenlijke bestrijdingsmiddel of als je de plant iets te lang raakt tijdens het spuiten er een wit laagje op het blad kan komen te zitten. Hierbij speelt ook de structuur van het blad een rol en of de plant binnen of buiten wordt gekweekt (bij planten die binnen staan is meestal meer residu te zien).

Een bekend hechtingsmiddel is Prolong. Het is gemaakt op basis van synthetische latex.

Hoelang het residu op het blad te zien zal blijven weet ik niet.

Gegroet, de tuinprins
vrijdag 24 april 2020 - 05:29
Sarah2020

Sarah2020

Bedankt voor de reactie. Dat stelt ons alvast gerust.
vrijdag 24 april 2020 - 18:27
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).