Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Tegen de muur van mijn schuur hangt gaas dus ik was niet heel verbaasd dat het stronkje eronder ineens begint uit te lopen. Waar ik wel verbaasd over ben, is dat het wel 2 totaal verschillende planten lijken te zijn.
Is er iemand die weet welke plant(en) dit is/zijn? En grijpen ze zichzelf aan het gaas vast of moet ik ze daarbij helpen?
De donkere blad komt uit een dikke stronk lijkt het wel. Ik zal morgen even kijken of ik een duidelijke foto daarvan kan maken. De clematis zijn losse takken die uit de grond komen.
Ik heb al 3 verschillende mogelijkheden voorbij zien komen: braam (denk ik niet want ik zie geen dorens nog), rodgersia en esdoorn. Ben benieuwd welke het zal blijken te zijn.
Braam en rodgersia staat geen van beide de climatus in de weg? Of andersom? Zijn die beiden trouwens klimplanten?
De plant met het rode blad is inderdaad een esdoorn. Ik heb zijn bladeren eraf geknipt en dat ga ik bijhouden. Het stronkje heb ik rondom om de bast een inkeping gegeven in de hoop dat ie dan doodgaat.