Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Gisteren notenboom aangeplant, 3m hoog, uit een pot.
Heb bij het planten water gegeven (+/- 5liter), vandaag heb ik opnieuw +/- 5 liter water aan de stam gegoten.
Nu lees ik dat het morgen wel eens een kletsnatte dag zou kunnen worden.
Heb ik teveel water gegeven aan de boom?
Ik wil niet te weinig, maar ook niet teveel water geven.. Hoe ga ik nu verder? Pas bijwateren na een kurkdroge week of hoe kan ik dit bepalen? Kan toch niet elke dag een gat in de grond graven om te kijken of de grond nog nat is?
Wanneer de bodem niet overdreven nat is, is er geen enkel probleem. Het is de laatste weken eer erg droog. En 5 liter water is echt niet zo veel. Zelfs 2 keer 5 liter is niet veel in zo'n droge bodem.
En nu gewoon de natuur zijn werk laten doen?
Wanneer terug water geven? Het is zandgrond...
Na bijvoorbeeld een week geen regen? Of hoe beoordeel je dat?
Na een week zonder regen moet je water geven. Als de grond droog is, moet je hoe dan ook gieten.
Noten houden van een vochtige humushoudende losse bodem; Kalk geven kan zeker, maar kompost op basis van houtafval is nog veel beter. Niet tegen de stam, maar op de wortels.
Van mijn vader zaliger weet ik nog dat hij slacht afval van zijn konijnen,kippen en duiven rond om de stam in de grond begraafde, de notenboom neemt die vetten op zei hij en dat was wel te zien aan de opbrengst.
groetjes
Charelke