menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Notenboom, watergift?

Ga naar meest recente reactie

Meonline

Meonline

Hallo

Gisteren notenboom aangeplant, 3m hoog, uit een pot.

Heb bij het planten water gegeven (+/- 5liter), vandaag heb ik opnieuw +/- 5 liter water aan de stam gegoten.

Nu lees ik dat het morgen wel eens een kletsnatte dag zou kunnen worden.

Heb ik teveel water gegeven aan de boom?
Ik wil niet te weinig, maar ook niet teveel water geven.. Hoe ga ik nu verder? Pas bijwateren na een kurkdroge week of hoe kan ik dit bepalen? Kan toch niet elke dag een gat in de grond graven om te kijken of de grond nog nat is?
zaterdag 12 mei 2018 - 22:06
WiPe

WiPe

Wanneer de bodem niet overdreven nat is, is er geen enkel probleem. Het is de laatste weken eer erg droog. En 5 liter water is echt niet zo veel. Zelfs 2 keer 5 liter is niet veel in zo'n droge bodem.
zaterdag 12 mei 2018 - 22:23
Meonline

Meonline

Ok, dank je.

En nu gewoon de natuur zijn werk laten doen?
Wanneer terug water geven? Het is zandgrond...
Na bijvoorbeeld een week geen regen? Of hoe beoordeel je dat?
zaterdag 12 mei 2018 - 22:32
Dany

Dany

Klopt het dat je een jonge notenboom ook wat kalk mag geven als je zandgrond hebt?
zondag 13 mei 2018 - 11:27
WiPe

WiPe

Na een week zonder regen moet je water geven. Als de grond droog is, moet je hoe dan ook gieten.
Noten houden van een vochtige humushoudende losse bodem; Kalk geven kan zeker, maar kompost op basis van houtafval is nog veel beter. Niet tegen de stam, maar op de wortels.
maandag 14 mei 2018 - 11:25
charelke

Charelke

Van mijn vader zaliger weet ik nog dat hij slacht afval van zijn konijnen,kippen en duiven rond om de stam in de grond begraafde, de notenboom neemt die vetten op zei hij en dat was wel te zien aan de opbrengst.
groetjes
Charelke
woensdag 16 mei 2018 - 17:26
WiPe

WiPe

Dat is ook een manier om van je slachtafval vanaf te geraken. De vraag is echter of je notenboom veel noten had door dat afval, of ondanks dat afval.
donderdag 17 mei 2018 - 18:34
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).