Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Een boompje dat veel aangeplant is hier in de omgeving. En ze maken je wat vrolijk in dit donkere najaar met hun prachtige oranje bessen.
Is dit een crataegus mexicana of toch een ander boompje?
En is deze te stekken of op te kweken uit zaad.
Bedankt vast
Pluk een vrucht, liefst eentje die goed hard is. Snij die dwars door en kijk naar de pitten. Ik vermoed dat die in vijf hokken zitten. Dan zou het een appel (Malus sp.) zijn. Indien niet, horen we het wel.
Crataegus mexicana is niet courant aangeplant, en voor zover mij bekend, ook niet goed winterhard.
Ze staan in het noordelijk kustgebied van Nederland.
Na wat meer internet onderzoek denk ik toch niet dat het om een Crataegus Mexicana gaat.
Die zou hier eigenlijk blijvend groen moeten zijn en de vruchten zouden pas rijp zijn tegen februari.
Ik heb het net nagevraagd bij de eigenaar en zij was zeer stellig dat het Malus evereste's zijn. Zij zei ook dat de vruchten in andere jaren veel roder waren.