menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Camelia Japonica

Ga naar meest recente reactie

Albert S

Albert S

Beste leden,

Mijn buren hadden een prachtige Camelia Japonica in hun tuin.
Ze wilden alle struiken er uit om een nieuwe tuin aan te leggen.

Ik kreeg 4 dagen geleden deze mooie struik met knalrode bloemen.
(Ongeveer 2 meter hoog en één meter breed).
Ja.... helaas in de bloei!!
Bij het uit de grond halen kon ik niet anders dan één dikke wortel door midden te kappen.

Ik heb de struik gelijk bij mij in de tuin gezet en regelmatig heel veel water gegeven.

Nu, na 4 dagen zijn bijna alle bloemen er af (dat was natuurlijk te verwachten).
Maar ik bemerkte ook dat er nogal wat gele blaadjestevoorschijn kwamen.
Op zich valt het tot nu toe mee. De struik ziet er nog wel goed uit en ook de jonge groei hangt niet slap.
Maar ik begin me een beetje zorgen te maken.

Heeft iemand voor mij goede tips om deze struik te behouden??

Sorry voor dit lange verhaal en alvast bedankt voor de tips.

Albert

zondag 9 april 2017 - 23:32
Tuinprins

Tuinprins

Zolang de nieuwe groei niet slap hangt zou ik me niet te veel zorgen maken. Mocht dat wel gebeuren dan zou ik de plant wat terug snoeien. Gewoon regelmatig water geven maar de plant niet verzuipen.

De gele blaadjes hebben niets met de verplanting te maken want die zaten al in de struik. De bladeren van wintergroene planten hebben niet het eeuwige leven en worden om de zoveel jaren vernieuwd. Bladeren vergelen en vallen dan af. Dit is een natuurlijk proces. Als je bijvoorbeeld onder een hulststruik (ook een wintergroene plant!) kijkt dan ligt daar meestal een laag van oude bladeren ... tenzij je een tuinier bent van het phyllofobische type en ieder afgevallen blaadje direct opruimt.

Gegroet, de tuinprins
maandag 10 april 2017 - 06:36
Wannus

Wannus

Bij het verplanten (juist ervoor of direct erna) alle bloeisels wegknippen en wat insnoeien , enkele dagen goed water geven .
maandag 10 april 2017 - 07:52
WiPe

WiPe

Let op met water geven. Camellia houdt niet van te natte grond. water geven is noodzakelijk, maar te veel is zeker niet goed.
maandag 10 april 2017 - 09:15
Albert S

Albert S

Hartelijk dank voor jullie reacties!
maandag 10 april 2017 - 11:13
Nicholas H.

Nicholas H.

We hebben hier een Camellia staan en na de bloei hebben we telkens wat (donker)gele blaadjes. Komt normaal wel goed!

Ook best regenwater gebruiken, Camellia houdt niet van kalk.

En er wordt ook aangeraden hem op een plek zetten uit de ochtendzon en uit de koude wind.
zondag 30 april 2017 - 10:27
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).