menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Struik gaat dood

Ga naar meest recente reactie

TROL

TROL

Hallo
We hebben een struik (boerenjaspijn) die plots een hele hoop droge bladeren krijgt.
Precies of de struik aan het afsterven is.

Ik zie echter geen dieren op de bladeren en heb dus geen idee wat er fout loopt.
Er is niets veranderd aan de omgeving (zelfde struiken in de buurt) en deze plant staat hier al meer dan 15 jaar .
Altijd in goede vorm en nu plots dit. Op een meter afstand staat trouwens de rest van deze struik en hier merken we niets aan.

Ik heb een foto in bijlage toegevoegd .

Alvast bedankt & groetjes

Struiken & Bomen

vrijdag 22 juli 2016 - 09:48
Dunya

Dunya

Misschien het weer. De natte lente en weinig zon. Ik heb dat ook bij een paar ranonkel struiken.
Maar die zijn oersterk en komen toch altijd terug.
zaterdag 23 juli 2016 - 08:36
TROL

TROL

best de dode takken wegsnoeien of beter afblijven?
alvast bedankt voor je reactie
zondag 24 juli 2016 - 14:39
WiPe

WiPe

Wat dood is kan je altijd wegsnijden. geen probleem. Ik vermoed dat dit wel eens Verticillium zou kunnen zijn. Een schimmel die de wortels aantast, waardoor er takken afsterven.
zondag 24 juli 2016 - 18:47
Tuinprins

Tuinprins

Dit is een vorm van taksterfte. Wordt veroorzaakt door een schimmel en als het eenmaal in de plant zit dan zal die daar ieder jaar last van blijven houden. Er is geen middel beschikbaar dat een aangetaste plant kan genezen.

Jaren geleden had ik ook een boeren jasmijn met dezelfde aantasting in de tuin staan. Op een gegeven moment zag de plant er zo onooglijk uit dat ik hem heb gerooid.

Gegroet, de tuinprins
maandag 25 juli 2016 - 07:09
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).