Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Je kan de snoei waarover het bedoelde topic gaat (opkronen van een boom) niet vergelijken met wat hier gevraagd wordt.
Mij lijkt het geen goed idee om een notenboom van amper vijftien jaar proberen klein te houden. Dat lukt nooit op een bevredigende manier.
ik denk ook dat de boom daar dan verkeerd staat.
maar er was laats ook dat topic van die liquidambar.
die vroeg ook eerst of je hem kon snoeien .
maar als je dan verder leest in dat topic.
dan zie je termen als liever snoeimishandeling .
dus als je dan leest dat de zon de voorkeur krijgt.
dan denk ik die persoon heeft al zijn keuze gemaakt en dat is snoei.
dat word toppen of hier nu gezegd word is niet goed maakt niets uit denk ik .
maar we zullen zien want dit is een andere topic starter .
Liquidambar is wat dat betreft gemakkelijker omdat die veel beter op snoei reageert en zelfs vormsnoei verdraagt. dat moet je bij okkernoot niet proberen. Bovendien kunnen noten bloeden.
Beste,
Een notenboom is heel goed te snoeien.
Doe dit in het voorjaar,nu de wintertijden heeft de boom sapstroom, dat betekend als je de boom nu snoeit deze gaat bloeden.Snoei de boom een mooie vorm zodat hij goed door kan groeien.
misschien kan de topic starter beter doen wat ze zelf eerst van plan was.
want nu zegt de een rooien(=leegte) de ander zegt snoeien(=lelijke boomvorm).
en nog een ander zegt niet snoeien(word boom te hoog) dat zijn drie verschillende dingen.
en wat ze ook kiest het zal altijd een onplezierig resultaat geven.