Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
ik heb er een die niet bloemt maar zijn blad is goud /geel.
Metasequoia glyptostroboides 'Goldrush'
omdat het zijn blad is dat de kleur draagt en geen bloem.
heb je er veel langer plezier van.
hij groeit ook heel snel dus je hebt ook iets dat je ziet staan. [afbeelding verwijderd niet-https]
Winterharde bomen die lang bloeien (wat is lang?) zijn er voor ons gebied maar weinig.
Daarom durf ik een appelboom voorstellen: je hebt mooie bloesem in de lente, en een extra bonus enkele maanden later. Naar believen kan je kiezen tussen een eetappel of een sierappel die maandenlang voor kleur kan zorgen in het najaar.
Er zijn toch ook genoeg wintergroene coniferen met een vergelijkbare kleur als de metaseqoia. Ik zou niet begrijpen waarom je dan zo een boom in je tuin zou willen hebben.
er word gevraagd achter een boom .
er was geen info over hoe groot of klein hij moest zijn.
enkel moest het een zijn die lang bloemt .
mijn bloemt niet maar heeft wel een mooi geel blad.
en iedereen die hier post heeft zijn favoriet gezet.
ik denk trouwens dat de poster geen een boom uit de lijst goed vind.
want er is nog niet veel reactie op gekomen.
misschien moeten er nog wat mensen hun favoriet posten.
maar als de metasequoia te groot is .
dan heb je ook nog de Robinia pseudoacacia 'Frisia .
heeft ook geel blad maar is kleiner .