menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Wat is er aan de hand

kollebloem

Kollebloem

Mijn dochter heeft een klimhortensia, al behoorlijk oud, nooit problemen mee gehad, bloeit elk voorjaar met mooie bloemschermen, groeit goed.
Maar nu verschijnen aan sommige takken, kleine donkergroene blaadjes, veel kleiner en donkerder dan de andere blaadjes, veel meer verspreid aan de struik.
Wat is er aan de hand?

Op de foto zijn de takken met weinig en klein blad, en de normale blekere blaadjes.
Ik krijg de foto niet echt goed gedownload maar ik hoop dat het iets of wat duidelijk is.

Struiken & Bomen

zaterdag 6 juni 2015 - 14:28
Tuinprins

Tuinprins

Ik kan weinig verontrustends op de foto ontdekken.

Op basis van de omschrijving: misschien moeten de nieuwe blaadjes nog wat uitgroeien. Als je de kale takken storend vindt dan kun je een klimhortensia zonder problemen terugsnoeien.

Gegroet, de tuinprins
zondag 7 juni 2015 - 08:04
kollebloem

Kollebloem

Ik zie ook niks van beestjes of schimmel of zo maar het is wel raar dat die takken veel minder blad hebben en dat de blaadjes ook veel kleiner en donkerder zijn alsof ze van veel mindere "kwaliteit" zijn dan de rest. En het is ook maar aan éen kant van de plant. En ze krullen ook zo wat, ik heb ze al van heel dichtbij bekeken maar ik zie er echt niks aan.

Het doet mij denken aan een scheut op een geënte boom die er niet hoort te zijn.

Moeilijk uit te leggen hoor.

woensdag 10 juni 2015 - 10:43
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).