Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Dit weekend gaan we taxus planten en ik overweeg om een worteldoek te plaatsen. Nu vroeg ik me af of dit wel een goed idee is aangezien het dan niet meer mogelijk is om een mulch laag te leggen.
Iemand die hier toevallig meer over weet? Het zou wel fijn zijn als we niet meer moeten omkijken naar onkruid
Bedoel je een Taxus haag planten . Ik heb dat nog nooit geweten er
worteldoek onder te plaatsen , misschien zijn het nieuwe technieken !
Worteldoek met boomschors of houthaksel houd wel veel onkruid tegen ,
Indien er toch wat opgroeid is het gemakkelijk te verwijderen , het zet
zich niet zo vast als in volle grond. Indien je weinig onkruid wil ,
is een bodembedekker die snelt groeit ook een oplossing .
Waarom zou je in de eerste plaats een worteldoek leggen als je toch van plan was om te mulchen? Leg deze mulch dik genoeg en je hebt ook geen onkruid; zo heb je beiden.
Doet sowieso niet uit want je moet een gat maken om je kluit erdoor de kunnen steken, of alleszins toch een opening. Waardoor je direct met heel mat blote grond zit waar kruit kan doorgroeien.
Worteldoek laat onvoldoende vocht door , zeker als uw grond licht hellend is . Beter het doek dat in de bouw gebruikt wordt en goed vocht doorlatend is : deze laat ook geen onkruid door . Als het voor een haag is : eerst planten en nadien langs beide kanten een band leggen met eventueel insnijding aan de stammen .