Ik denk dat ik in de straat waar ik woon bekend sta als madam azijn. Vier jaar al voer ik strijd tegen de kattenpiesgeur die via de voordeur en de hal op de duur in de living binnen komt.
Omdat er een aantal katten zijn vermoedde ik dat het die beestjes waren die tegen de hagen en de deur en de garagepoort kwamen sproeien.
Wij zijn dierenvrienden, dus we moesten iets vinden dat katten tegenhield te sproeien zonder hen pijn te doen.
Ik startte de strijd tegen de stank met allerlei commerciële middeltjes, spuitbussen, poeders, niets hielp. Toen kreeg ik een tip uit grootmoeders keuken, azijn. Dus elke avond en elke morgen sproei ik azijn tegen de gevel en tegen de garagepoort. Soms ruiken we dagen niks, soms kom ik binnen in een walm van kattenpiesgeur.
Tot onlangs iemand vroeg of ik buxus vlakbij de deur staan had, en inderdaad, op een halve meter van de voordeur staan twee buxushagen.
Nu, waar ik vroeger woonde hadden we aan het terras ook een buxus staan en die rook nergens naar.
Kan het dus zijn dat deze buxushaagjes sterk ruiken naar iets dat heel erg lijkt op kattenpies?