Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Het moeten niet altijd dure boeken zijn of encyclopedische werken, om eens een andere invalshoek of een nieuwe kijk op de zaken te hebben.
Hier liggen o.a. ook:
'Plant goed'
Een gidsje dat uitgegeven werd door de provincie West vlaanderen. Het richt zich op iedereen die bezig is met het inrichten of conserveren van privaat of openbaar groen, met zin voor traditie en aandacht voor natuur.
De 'Bijenplantengids'
Een uitgave van de Koninklijke Vlaamse imkersbond. Deze gids waardeert en catalogeert o.a. ook een aantal bomen, nu eens niet naar grootte of sierwaarde, maar als nectar- en stuifmeelleveranciers.
Amai LT, Speciaal exemplaar heb je in de boekenkast ! van 1927 zeg ! Maar ik denk dat ik daar ook al van gehoord heb. Is er nu geen nieuwe oplage van dat boek met zo een mooi blinkende kaft ?
Het verborgen leven van bomen van colin tudge ziet er wel interessant uit
Sinds kort is er een nieuwe editie van The Hillier Guide to Trees and Shrubs (8 ste editie). Aanbevolen en voor een dik boek redelijk geprijsd.
Als je genoeg geld tot je beschikking hebt dan is New Trees: Recent Introductions to Cultivation van John Grimshaw and Ross Bayton uit 2010 een aanrader. Met meer dan 900 pagina's en 2,5 kilo aan gewicht bevat dit boek ongekend veel informatie over soorten en cultivars die de afgelopen decennia zijn geïntroduceerd.
Dat boek ken ik ! Echter wel nog niet aangeschaft, schandalig eigenlijk want dat is inderdaad een zeer goede leidraad. De keren dat ik er eens in gekeken heb toch. Ik ga hier direct met een ganse bibliotheek zitten !