Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Denk wel dat je zelf de hoogte kunt bepalen.
In het najaar heb ik ook takken in de grond gestoken en deze op hoogte geknipt.
Ze zien er nog steeds goed groen uit, wel nog geen blaadjes te zien, is ook nog vroeg, zeker als de takken eerst wortels moeten maken.
Ik heb geknipt zoals met rozen, een klein beetje schuin.
groetjes
Het is inderdaad zo simpel. Je steekt een wilgentak in de grond en die zaag je af op de hoogte waarop hij in de toekomst moet geknot worden. Schuin afzagen is niet nodig. Je mag dat doen als je dat leuk vindt, maar het maakt voor de boom echt niks uit of er al dan niet water op die snoeiwonde blijft staan.
Kan goed zijn, want die van mij staan niet zo stabiel, maar ze beginnen te groeien en daar ben ik al blij mee.
Heb ze wat steun gegeven en als met de wortels gaan die zich wel zelf verder vastzetten.
Oudgriendwerker is voor mij een nieuw woord Hoop dat er toch iemand deze oude werkwijze kan doorgeven, eigenlijk mag dat niet verloren gaan.
ik heb hier al een paar jaar kontwilgen staan ( van uit tak
ik nam gewoon een polsdikte of iets dunner deze zaagde ik van onder schuinaf .maakte met een paal een gat in de grond zette de knottak hier in en dan water met moder mengen en in het gat laten lopen .zo stond hij lekker vast .( van boven zaagde ik altijd schuin af water geven deed ik 3 keer per week
nu na ongeveer een paar jaar heb ik mooie knotwilgen staan
om de paar jaar knotik ze even bij