Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Te weinig zon alleszins voor een goeie bloei maar dat verklaart niet hun dood.
De planten op de foto zien er wel gezond uit.
Van hier uit moeilijk te zien natuurlijk :
- maar waarom weer die kalk
- waarom die dikke laag schors
- hoe zijn ze geplant
enz...
En... ik zou ze toch korter gesnoeid hebben maar daarvoor is het nu te laat.
Leo
Ik zou je een soort hebben kunnen aanbevelen die het redelijk goed goed doet in de schaduw, maar wanneer je niet reageert op 2 reacties dan hoeft het voor mij niet meer.
Je mooie snoetje gaat daar niet veel bij helpen denk ik
Leo
Schors weg, absoluut nooit meer kalk geven maar wel gedroogde koemestkorrels in het voorjaar en meststof voor hortensia na de snoei. De planten zullen je dankbaar zijn! groeten luc
Ik ben pas lid van "tuinadvies" en de eerste keer met een vraag op dit forum. Bedankt voor de vele reacties.
Ik heb begrepen dat de sierschors weg moet (vandaar die vochtige ondergrond?) en dat ik ipv kalk beter gedroogde koemest en hortensia-meststof gebruik.
Ik geef ze nog een kans, zoniet zoek ik naar een alternatief (ander soort Hortensia?)
Hoe hou ik de grond onkruid-vrij als de sierschors weg is ? (nogthans door tuinarchitect aangelegd
Bedankt & groetjes
Marina
Inderdaad, regelmatig een keertje schoffelen en zo lukt het prima. Ik kon dat eerst ook moeilijk geloven maar het loont en de schors heeft meer nadelen dan voordelen. Ok het vraagt enige inspanning maar dat is toch ook genieten van de tuin. Trouwens, hoe groter de planten hoe minder schoffelwerk! groeten luc
Bedankt Luc,
Het is wel grove sierschors en het oogde wel mooi, vooral omdat het de voortuin is. Maar als het niet bevorderlijk is voor mijn hortensias (mijn buxussen hebben er blijkbaar geen last van) zal ik de schors verwijderen.
Wat met een laagje compost?