menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hydrangea paniculata grandiflora

Ga naar meest recente reactie

MaMina

MaMina

In 2009 heb ik 10 "Hydrangea panculata grandiflora" aangeplant in verse grond, bedekt met een dikke laag schors. Ze staan NW geori

Struiken & Bomen

maandag 24 juni 2013 - 22:18
Tuinman65

Tuinman65

Te weinig zon alleszins voor een goeie bloei maar dat verklaart niet hun dood.
De planten op de foto zien er wel gezond uit.
Van hier uit moeilijk te zien natuurlijk :
- maar waarom weer die kalk
- waarom die dikke laag schors
- hoe zijn ze geplant
enz...
En... ik zou ze toch korter gesnoeid hebben maar daarvoor is het nu te laat.
Leo
maandag 24 juni 2013 - 23:14
minouke

Minouke

Geen kalk meer geven, ze hebben eerder een zure grond nodig.
dinsdag 25 juni 2013 - 08:20
Tuinman65

Tuinman65

Ik zou je een soort hebben kunnen aanbevelen die het redelijk goed goed doet in de schaduw, maar wanneer je niet reageert op 2 reacties dan hoeft het voor mij niet meer.
Je mooie snoetje gaat daar niet veel bij helpen denk ik
Leo
donderdag 27 juni 2013 - 23:28
lucenkathleen

Lucenkathleen

Schors weg, absoluut nooit meer kalk geven maar wel gedroogde koemestkorrels in het voorjaar en meststof voor hortensia na de snoei. De planten zullen je dankbaar zijn! groeten luc
vrijdag 28 juni 2013 - 00:07
MaMina

MaMina

Ik ben pas lid van "tuinadvies" en de eerste keer met een vraag op dit forum. Bedankt voor de vele reacties.
Ik heb begrepen dat de sierschors weg moet (vandaar die vochtige ondergrond?) en dat ik ipv kalk beter gedroogde koemest en hortensia-meststof gebruik.
Ik geef ze nog een kans, zoniet zoek ik naar een alternatief (ander soort Hortensia?)
Hoe hou ik de grond onkruid-vrij als de sierschors weg is ? (nogthans door tuinarchitect aangelegd
Bedankt & groetjes
Marina
maandag 1 juli 2013 - 19:53
deHaan

DeHaan

Bij regelmatig schoffelen hou je de grond onkruidvrij.
dinsdag 2 juli 2013 - 15:09
lucenkathleen

Lucenkathleen

Inderdaad, regelmatig een keertje schoffelen en zo lukt het prima. Ik kon dat eerst ook moeilijk geloven maar het loont en de schors heeft meer nadelen dan voordelen. Ok het vraagt enige inspanning maar dat is toch ook genieten van de tuin. Trouwens, hoe groter de planten hoe minder schoffelwerk! groeten luc
dinsdag 2 juli 2013 - 20:49
MaMina

MaMina

Bedankt Luc,
Het is wel grove sierschors en het oogde wel mooi, vooral omdat het de voortuin is. Maar als het niet bevorderlijk is voor mijn hortensias (mijn buxussen hebben er blijkbaar geen last van) zal ik de schors verwijderen.
Wat met een laagje compost?

Marina
woensdag 3 juli 2013 - 14:14
lucenkathleen

Lucenkathleen

Een laagje compost is wel prima. Wel licht inwerken en niet te dik leggen, beter na enige tijd nog een laagje strooien. luc
woensdag 3 juli 2013 - 20:16
MaMina

MaMina

Bedankt Luc
donderdag 4 juli 2013 - 20:13
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).