Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik denk dat je toch best een draadwerk rond je tuin zet als je je hond wil binnenhouden hoor! Daartegen kan je zowat alles planten bijvoorbeeld beuk: je koopt deze meteen op ongeveer een meter hoogte en hoe snel of traag hij verder groeit maakt dan niet uit!
wel ja,
ik heb een frambozenstruikje dat veel uitlopers heeft via de wortel, nog maar 3 cm groot maar een stuk of 30...
dat kan ook een goede afsluiting zijn, maar wanneer?
ik denk binnen een jaar of 2, maar het moet direct afsluiten tegen een hond (binnen een week)
ja,
ze zijn misschien dan 2 m hoog, maar zijn ze stevig voor mijn hond? als hij een van die wilde katten in mijn tuin ziet houd er hem weinig tegen om achter de kat te lopen (hij heeft in die 5 jaar nog 0 katten gevangen maar ja )
Wat voor een hond is dat eigenlijk? Is dat een kleine 'keffer', of eerder een grote 'loebas'? Als dat een echt grote, zware hond is hou je die alleen tegen met een draadafsluiting.
geen keffer, maar ook geen loebas,
als je een beagle kent, is dat ongeveer dezelfde grootte: een engelse basset.
je kunt even googlen
als ik grote stevige struiken neem, zal het na 1 jaar lukken.
kan het kwaad als mijn hond door mijn bloemenweide loopt?
De hond leren niet in de tuin te komen is nog steeds de beste oplossing.
We hebben onze hond nu iets meer als een jaar, maar hij loopt alleen op de paadjes in de tuin, ze weet goed dat ze hier niet vanaf mag komen.