menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Veldesdoorn

Ga naar meest recente reactie

Rudolf

Rudolf

hallo iedereen,

In 2010 heb ik een veldesdoorn haag aangeplant. Ik had verwacht dat de haag nu al mooi dicht zou zijn, maar dat blijkt nog niet het geval. Ben ik nu ongeduldig of is er toch iets aan de hand? Standplaats is volle zon en grondsoort is zandleem. Alle tips zijn welkom.

Struiken & Bomen

dinsdag 4 september 2012 - 17:01
Dermontjelle

Dermontjelle

Mmm, hoe zagen de planten eruit toen je ze aankocht? Blote wortel in container, dit speelt een rol.

Aan de foto te zien zien de planten er niet fantastisch uit.

Die deksel dat we te zien krijgen voor wat dient die?

Heb je bemest? Kalk gestrooid?
dinsdag 4 september 2012 - 17:20
Rudolf

Rudolf

De planten zijn gekocht met blote wortel, geplant in het najaar. Ik geef af en toe wat organische mest, volgens aangegeven dosering.
Het deksel is van de septische put. Maar de planten zitten niet boven de put voor alle duidelijkheid.
dinsdag 4 september 2012 - 20:05
WiPe

WiPe

Hoe diep zitten de bovenste wortels onder de grond???
Hoe zijn de planten vervoerd? Op een aanhangwagen of in de koffer? Hoe heb je ze opgeslagen voor je ze geplant hebt? Heb je veel kompost ingewerkt bij het planten?
dinsdag 4 september 2012 - 20:20
Rudolf

Rudolf

Hoe diep de wortels juist zitten, weet ik niet meer. Maar alleszins niet anders dan bij mijn ligusterhaag die het wel goed doet.
Planten zijn vervoerd in de auto (zoals ik met alle andere planten doen). Kwekerij is zo'n 400 m van onze deur. Ze zijn de dag zelf geplant.
En er is voldoende kompost toegevoegd aan het plantgat.
dinsdag 4 september 2012 - 20:33
WiPe

WiPe

Kun je die plantdiepte eens nakijken?

Was die kompost goed verteerd?
dinsdag 4 september 2012 - 21:02
Dermontjelle

Dermontjelle

Kan het misschien zijn dat er teveel aan voedingsstoffen aanwezig zijn, teveel is teveel, even nakijken met een ordinaire phmeter, als het te zuur is goed kalk aan de planten strooien, neutraal is perfect dus dan scheelt er wat anders en base dan moet je nogmaals bijmesten maar dat betwijfel ik.


Groeten Jelle
woensdag 5 september 2012 - 22:47
Tuinman65

Tuinman65

Das weer zo'n typische vraag waar je moeilijk op een forum een antwoord op kunt geven.
Zoiets moet ter plaatse bekeken worden.

Leo
woensdag 5 september 2012 - 23:26
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).