Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik heb een oudere Hydrangea hortensia buitenstaan die altijd roze wordt. Nu zou ik ze graag blauw maken. Ik heb ergens gelezen dat ik moet wachten tot ze een paar bloempjes maakt ter grootte van een 2€ muntstuk, en dan pas mag bemesten. Is dit juist of moet ik nu al bemesten om blauwe bloemen te krijgen?
De grond moet ook zuur zijn op kalkhouden grond krijg je ze niet blauw. Ook niet alle roze Hortensia's zijn geschikt om blauw te kleuren.
Aluin wordt normaal in september aan de plant toegevoegd.
ik koop het bij de apotheker en is véééél goedkoper dan in het tuincentrum.
Zoals Annis al zei niet alle roze kunnen blauw worden.
Ik vind zelf dat de echte roze als je ze aluin geeft dat ze vaalroze worden.
Oké, dus ik kan gewoon in de apotheker om aluin vragen, hoeveel kost dit net?
En dan mag ik het in september toedienen, en hoe lang en wanneer mag ik dit dan blijven toepassen?
Bij mij in het dennenbos worden ze allemaal blauw (behalve de witte). In de overangsperioden zijn ze zelfs gemengd, roze en blauw door elkaar. Dus zure grond of meststof hiervoor zal het wel verkleuren!
Mijn schoonmoeder adviseerde mij lang geleden om gewoon een handvol spijkers er bij te gooien. Ik weet niet of het daaraan lag, maar mijn hortensia`s waren altijd prachtig blauw.