menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vraag - Paulownia tomentosa

Ga naar meest recente reactie

loucka

Loucka

Paulownia tomentosa zou iemand mij kunnen vertellen of ik deze boom kleiner kan houden dan 12 meter
Ik heb van deze boom zaden gevonden via internet,en zou dat eens willen uit proberen
Deze boom verdraagd -15 tot -21 graden
Bloemen en bladeren van deze boom zijn zeer mooi,alleen de hoogte van de boom valt een beetje tegen
dinsdag 25 oktober 2011 - 19:20
loucka

Loucka

Dat deze tot min 25 graden kan hebben,dat hebben ze mij verteld.
En heb jij daar al bloem op gehad
dinsdag 25 oktober 2011 - 19:33
danny2

Danny2

Deze is heel goed winterhard, zal zelden of nooit 12m halen in onze tuinen, met 6 à 7 m denk ik dat je ongeveer op een maximun zit. Bloeien doet ie op naakt hout dus alvorens er bladeren opkomen. Snoien kan hij ook wel tegen al doe je dit best als er nog blad aanstaat.

groetjes danny
dinsdag 25 oktober 2011 - 20:14
WiPe

WiPe

We hebben er hier in de tuin twee staan van een flinke 15 meter hoogte.

De boom is behoorlijk goed winterhard, maar kan in koude winters toch behoorlijk invriezen.
dinsdag 25 oktober 2011 - 21:06
loucka

Loucka

Zeg en moet deze op een zonnige plaats staan in de tuin
En hebben jullie al bloem er op gehad
woensdag 26 oktober 2011 - 01:50
danny2

Danny2

foto van vorig jaar

Struiken & Bomen

woensdag 26 oktober 2011 - 10:00
Tuinprins

Tuinprins

Probleem met deze plant is dat zaailingen in een gemiddelde winter sterk invriezen wat tot gevolg heeft dat de vorm grotendeels wordt verpest. Exemplaren die in Nederland worden aangeplant zijn meestal afkomstig uit Italië of Zuid-Frankrijk.

Als je deze plant wilt zaaien moet je het zaad niet bedekken want Paulownia is een lichtkiemer (heeft licht nodig om te kiemen).
Kwaliteit van het zaad schijnt ook belangrijk te zijn. Volgens Norman Deno (Seed Germination: Theory and Practice) verliest het zaad snel zijn kiemkracht als het droog en warm wordt bewaard.

Gegroet, de tuinprins
woensdag 26 oktober 2011 - 20:59
loucka

Loucka

Ik heb vandaag de zaden Paulownia Arbre imperial aan gekregen.Hoe moet ik deze nu bewaren wil ik deze in het voorjaar zaaien .Nu zitten deze in een plastiek zakje
En zou ik deze boom kunnen klein houden,door bij te snoeien later.Hij mag wel een 7 tal meters worden
donderdag 3 november 2011 - 11:41
Tuinman65

Tuinman65

Je mag die gerust bijsnoeien. Kan geen kwaad.
Trouwens, als hij invriest moet je dat ook doen.
donderdag 3 november 2011 - 18:24
loucka

Loucka

Bedankt voor de antwoorden Ik denk wel dat ik nu wel verder kan
vrijdag 4 november 2011 - 01:59
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).