menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Haagbeuk

Ga naar meest recente reactie

olijfje

Olijfje

Wij hebben onlangs een haagbeuk geplant maar daar zit nu zo een witte neerslag op.
Wat zou dit zijn en kan iemand ons helpen met de behandeling?
zondag 4 september 2011 - 10:53
Pieter2

Pieter2

Echte meeldauw?

Haagbeuk kan dit krijgen, maar om eerlijk te zijn heb ik nog nooit een haagbeuk gezien met meeldauw. Groeit de haagbeuk voor de rest normaal, in de ideale omstandigheden? Haagbeuk prefereert een voedselrijke lemige en vochtige bodem, maar neemt met minder rijke gronden genoegen als die niet te zuur of te vochtig zijn. De soort stelt hoge eisen aan het vochtleverende vermogen van de bodem (bodemverdichting voorkomen) en is zeer gevoelig voor hoge en stagnerende grondwaterstanden. Hij groeit niet op arme, droge zandgronden.

Want vaak ligt het bij de standplaats dat de plant gevoeliger is voor ziektes. Staan er andere planten in de omgeving die ook last hebben?

Ik heb ook meeldauw op mijn herfstasters. Ik doe hier niets aan want de plant heeft er niet enorm veel last van. Met de spuitbus doe je meer schade.

zondag 4 september 2011 - 11:16
olijfje

Olijfje

De haagbeuk staat langs de straatzijde en er staat enkel gras.
De bladeren zijn op bepaalde plaatsen roest van kleur.
Er gingen er ook enkele dood .
zondag 4 september 2011 - 11:57
Pieter2

Pieter2

Bedoel je nu haagbeukenhaag (Carpinus) of beukenhaag (Fagus)?

Roest van kleur zijn afgestorven bladeren?

Langs straatkant kan bodemverdichting zijn, als gevolg bij regenweer stagnerend water en bij droog weer is er geen capillaire stijging van het grondwater.
zondag 4 september 2011 - 12:35
olijfje

Olijfje

Neen het is haagbeuk en ik denk niet dat het afgestorven bladeren zijn want het is maar de rand die roest is en overal zit er een witte schijn op de bladeren.
zondag 4 september 2011 - 12:48
Polplastron

Polplastron

Graag een foto!
zondag 4 september 2011 - 16:00
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).