Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Wij hebben zo'n 3 jaar geleden een nieuwe haag aangeplant. We wilden een traaggroeiende haag, omdat je die dan veel minder moet snoeien.
Daarom die Red Robin. Die is prachtig van kleur en bloeit dan nog eens heel mooi.
Nu hebben we het probleem dat de haag helemaal niet wil groeien aan de voorkant. Dit noem ik geen 'traag'groeiende haag maar, hoor.
Aan de zijkant daarentegen wel. Die staat beschut naast de schuttingen van de buren. Daar is hij zeker al 1,5m hoog. Maar aan de voorkant, ik denk niet dat ze al 50 cm zijn.
Is er iemand die weet hoe dit komt? En wat we hieraan zouden kunnen doen?
De snelle groei kan dus te wijten zijn op dat hij vlak naast en schutting staat en deze dus licht weg neemt waardoor de plant sneller gaat groeien om naar beter en meer licht te komen .
Is dat het geval dan zullen de twijgen er ook slapper uit zien dan die aan de voor kant en ook minder vol zijn.
Staat je haag toevallig aan de oostkant ? Want Photinia schijnt wel gevoelig te zijn voor ochtendlijke kou en zon tegelijk...
Nu, ik moet zeggen, wij hebben hier ook een Photinia Red Robin haag en die staat voor een stuk oostelijk, maar dat zijn echt wel sterke planten hoor ! Die van ons staat er wel pas een jaar, en nog geen 3, en ik zie wel al duidelijk dat ze gegroeid is.
10nemiene schreef:
Aan de zijkant daarentegen wel. Die staat beschut naast de schuttingen van de buren. Daar is hij zeker al 1,5m hoog. Maar aan de voorkant, ik denk niet dat ze al 50 cm zijn.
Een fotootje met een overzicht van de situatie zou meer licht in de duisternis kunnen brengen hoor.
En u kan alvast via deze koppeling een en ander bijleren: