Konnichiwa,
Leuk een een medefreak te ontdekken. Toen ik vorig jaar naar Japan vertrok , had ik 2 jaar Japans achter de rug, maar wat een desolutie.Verstaan?? nanimo nai, spreken???? ons accent is zoooooo slecht dat ze ons gewoon niet verstaan.Het was echt plantrekkerij. Het gebeurt dat je iemand tegenkomt die Engels spreekt,en die doet dan een hele uitleg om zijn Engels uit te proberen. Toen dacht ik , als mijn accent ook zo slecht is, begrijp ik waarom ze me niet vertsaan.
Maar ik ben er een maand geweest ( lang voor gespaard hoor om een levensdroom waar te maken 2 weken in Tokyo met de karateclub, voor het Wereldkampioenschap, ( nee ik was maar supporter).
Maar heb met hoogstaande Sensei's getraind en ontmoet,. Daarna nog 2 weken alleen rondgetoerd.Och met een handje vol Japans,en veel gebaren, en veel plantrekkerij, ben ik overal geraakt waar ik gepland had te komen..De Japanners zijn plichtsgetrouw vriendelijk.
Waar volg je les???? In welk jaar zit je.
Ik droom zo om nog eens terug te gaan, en dan naar Okinawa. DAt was de vorige keer,boven mijn budjet en tijd.
Ik volg les in Borgerhout LBC bij Antwerpen en zit in het derde jaar nu.
Mijn grote struikelblok zijn de Kanji's ik vergeet het altijd maar.
Heb je hier al eens gekeken, er zitten daar een paar Japanfreaks bij elkaar.
http://forums.telenet.be/forumdisplay.php?f=10
Ik woon in Stekene bij Sint.Niklaas. Wat makkelijk te onderhouden struiken en laagstam bomen zou leuk zijn.Een vleugje Japan in mijn tuin,en wat dichterbij
Sayounara