menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ceanothus - amerikaanse sering

Ga naar meest recente reactie

koddeken

Koddeken

Vorig jaar heb ik - vooral dankzij kostbaar advies van forumleden - mijn haag kunnen redden van een gewisse dood door takluis. Helaas blijf ik met een dood stuk zitten dat op de hoogste plaats meer dan 1.5m reikt en toch een kleine 3 meter breed is. Het grote probleem hieraan is dat het onze keukenramen nogal blootstelt voor inkijk.
Ik wil dan ook graag een wintergroene struik plaatsen om ons meer af te schermen. De breedte hoeft niet spectaculair te worden, pakweg 1.5m, de rest kan ik camoufleren met lagere planten, mr ik wil deze struik dan wel voor die 1.5 hoge piek kunnen plaatsen.

Mijn oog was gevallen op de blauwe amerikaanse sering, mede omdat die dan tegen een witte sering zou groeien, maar vooral owv de dichte begroeing en heldere blauwe bloemen. Nu verneem ik echter vandaag van een verkoper dat deze in het beste geval 1 meter hoog worden...

Ik zoek dus een type ceanothus (of eventueel een alternatief) met de volgende eigenschappen:
- liefst een rijke blauwe bloei
- zeker wintergroen
- dichte bebladering
- hoogte van 1.5 meter
- breedte hoeft maar 1 tot 1.5 meter te worden
- diepte kan maximum 1 meter worden
- geschikt voor een plaats met zo'n 6 uur middagzon (rare omschrijving zeker?)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
maandag 4 april 2011 - 22:36
an

An

let wel op ik weet niet of er ook winterharde bestaan ?
maar mijne is door de winter helemaal bruin net of ie dood is dus let op of ie winterhard is en zo.
dinsdag 5 april 2011 - 10:07
koddeken

Koddeken

Ik hoor op een ander forum inderdaad dat de laatste twee winters veel van deze struiken hebben geveld, toch iets om voor op te letten dus, bedankt!
dinsdag 5 april 2011 - 21:33
an

An

ik wacht ook nog heel even af half mei of zo of eind mei en anders gaat ie er uit
vandaar dat ik je waarschuw dan zou je hem af moeten dekken.
dinsdag 5 april 2011 - 21:50
braze

Braze

Hoi koddeken

als wintergroen eraf kon dan heb ik twee aanbiedingen voor je
1 Carryopteris cannadens < zover ik het weet >

2 Robinia hispanica

ik hoor het wel van je .

Gr

cuno alexander .
donderdag 14 april 2011 - 17:31
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).