menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Boerenjasmijn

Ga naar meest recente reactie

freddy53

Freddy53

dit jaar heeft mijn boerenjasmijn niet gebloeid, waarschijnlijk iets verkeerd gedaan vorig jaar bij het snoeien
nu is deze heester flink gegroeid met veel nieuwe takken
kan ik die nu inkorten zodat dat ik volgend seizoen wel bloemen heb of moet ik er af blijven
wat is de beste periode om deze struik te snoeien en hoe moet het juist
zondag 15 augustus 2010 - 12:28
Matabish

Matabish

Freddy53,

als je de 'zoeken' -functie, rechtsboven gebruikt vind je vast alle inlichtingen die je nodig hebt.
Maar ga ondertussen hier eens kijken: http://forum.tuinadvies.be/forum_topic.php?hid=6&sid=8&tid=8256&hl=boerenjasmijn#top
zondag 15 augustus 2010 - 16:18
groengroentje

Groengroentje

Een boerenjasmijn bloeit op 2-jarig hout. Dat wil zeggen dat als je vorig jaar de nieuwe scheuten er mee af gesnoeid hebt, je dit jaar dus geen bloemen krijgt.

Volgend jaar zal je boerenjasmijn dus wel bloeien als je hem nu niet snoeit. Als hij gebloeid heeft kan je dan de takken wegsnoeien die gebloeid hebben. Diegene die niet gebloeid hebben (de jonge scheuten) moet je dan laten staan. Die heb je dan weer nodig voor bloemen het jaar erop.

Hoop dat het wat duidelijk is.

groetjes

donderdag 19 augustus 2010 - 21:15
Matabish

Matabish

Ik heb nog nooit minder bloemen gehad door te snoeien hoor!
Ik snoei wel meteen nà de bloei, dan heeft de plant alle tijd heeft om zich te herpakken vóór de winter!
De daarop volgende lente heb ik weer volop bloemen.

Hartelijke groetjes,
Matabish.
donderdag 19 augustus 2010 - 21:40
freddy53

Freddy53

welbedankt voor de info betreffende snoeien boerenjasmijn, ik ben weer wat wijzer geworden
zaterdag 21 augustus 2010 - 13:03
Matabish

Matabish

Freddy53, je kan ook de 'plantengids' (onderaan) en de 'zoeken'-functie (rechtsboven) gebruiken
van onze eigen tuinadvies-site!
Is makkelijk en daar vind je eigenlijk àlles wat je moet weten.
http://www.tuinadvies.be/plantengids.php?id=123

zaterdag 21 augustus 2010 - 13:25
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).