menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Portugese populier

filip1970

Filip1970

goeiedag

vorig jaar net vcor de winter in oktober heeft er een tuinman in mijn tuin 4 bomen geplant
(portugese populier) die bomen zijn mijn insziens aan het doodgaan mijn
tuinman beweert het omgekeerde
heb vernomen dat er een plantgarantie bestaat van 1 jaar
kan er iemand mij aantonen waar ik dit zou kunnen vinden?

vriendelijke groeten
maandag 7 juni 2010 - 22:11
tuinplantonline

Tuinplantonline

beste Filip1970,

bomen die net zijn geplant en net voor de winter verstaan we daan ook onder hebben het heel lastig het kan zijn dat ze pas heel laat uitlopen soms wel eind aug.

wees niet te snel met te zeggen dat de bomen dood zijn en blijf ze goed verzorgen ( watergeven en dergelijke ) zodat er later niet door de gene die heeft geplant kan worden gezegt dat u nalatig bent geweest.

je kan alvast zelf kijken of het wel goed gaat met de bomen dit doe door met een scherp voorwerp een klein stukje van de bast van de stam af te schrapen als het daar onder groen is leeft de boom nog en als het daar bruin ziet is hij echt dood.

om nog even op je vraag terug te komen in nederland is er van de overheid geen inboet plicht in het wetboek opgenomen dit soort dingen worden in een contract en of verkoop overeenkomst opgenemen of staat in de algemene leverings voorwaarde van het bedrijf dat de bomen leverd.

groetjes Anton
dinsdag 8 juni 2010 - 15:55
filip1970

Filip1970

dag anton,

bedankt voor je snelle reactie
ik zal blijven volhouden
wat bedoel je met dergelijke?

vriendelijke groeten
filip
dinsdag 8 juni 2010 - 19:33
tuinplantonline

Tuinplantonline

lief tegen praten, zachte muziek, een beetje mest en veel liefde
woensdag 9 juni 2010 - 09:08
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).