Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
vorig jaar net vcor de winter in oktober heeft er een tuinman in mijn tuin 4 bomen geplant
(portugese populier) die bomen zijn mijn insziens aan het doodgaan mijn
tuinman beweert het omgekeerde
heb vernomen dat er een plantgarantie bestaat van 1 jaar
kan er iemand mij aantonen waar ik dit zou kunnen vinden?
bomen die net zijn geplant en net voor de winter verstaan we daan ook onder hebben het heel lastig het kan zijn dat ze pas heel laat uitlopen soms wel eind aug.
wees niet te snel met te zeggen dat de bomen dood zijn en blijf ze goed verzorgen ( watergeven en dergelijke ) zodat er later niet door de gene die heeft geplant kan worden gezegt dat u nalatig bent geweest.
je kan alvast zelf kijken of het wel goed gaat met de bomen dit doe door met een scherp voorwerp een klein stukje van de bast van de stam af te schrapen als het daar onder groen is leeft de boom nog en als het daar bruin ziet is hij echt dood.
om nog even op je vraag terug te komen in nederland is er van de overheid geen inboet plicht in het wetboek opgenomen dit soort dingen worden in een contract en of verkoop overeenkomst opgenemen of staat in de algemene leverings voorwaarde van het bedrijf dat de bomen leverd.