Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Onze ongeveer 6 jaar oude Gouden Regen boom, nu ongeveer 4 mtr. hoog, geeft dit jaar slechts 1 bloem! Overal elders in de buurt bloeit ie uitbundig .
Weliswaar staat ie in onze voortuin die op het N.O. gelegen is. Het blad ziet er verder wel gezond uit, ik ontdek verder ook niets raars. Zou dit door de koude winter kunnen komen? Moet ik bepaalde meststoffen geven?
Afgelopen jaar stond ie in volle bloei, voor het eerst eigenlijk ruim voorzien van bloemen.
Graag jullie ervaringen en/of advies
groet, Marla
wij hebben ook zo'n gouden regen boom welliswaar een paar jaar ouder zo'n 35 jaar en die geeft al jaren hetzelfde beeld... 1 jaar volle bloei - zoals nu- vorig jaar 1 tot 2 bloemtrossen en volgend jaar weer 1 tot 2 bloemtrossen..
Ik heb me er bij neergelegd want als 'tie dan ook in bloei staat is het een lust om naar te kijken ..
Onze gouden regen is ongev. 4 jaar oud en eindelijk bloeit hij voor de eerste maal, niet veel, maar toch.
In het begin van april heeft het bij ons nog goed gevroren en toen zijn bijna alle piepkleine trosjes bevroren, misschien is dat bij jou ook wel gebeurd ?