menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Sukkelende ligusterhaag

Frodsel

Frodsel

Hallo allemaal,

Eerst even voorstellen: ik ben een 37-jarige hobbytuinier die sinds 2,5 jaar bezig is met het aanleggen en inrichten van zijn 11 are stukje van de wereld. Dat gaat langzaam (wegens beperkt budget, weinig tijd en maar 2 handen en ook nog veel werk in het huis), maar langzaam gaat ook. Ik bezoek dit forum al een tijdje als ik met vragen zit, bedankt voor de vele nuttige informatie!

In november 2008 heb ik een ligusterhaag geplant en meteen ingekort op een cm of 30. Door de strenge vorst in de winter 2008-2009 is die vorig voorjaar grotendeels opnieuw moeten uitschieten van aan de voet van de planten, maar tegen het najaar was ze toch al behoorlijk gegroeid (tussen de 60 cm en 1 m hoog).

Ondertussen zijn we begin mei na alweer een strenge winter (laagste temperatuur hier -20, en de haag staat in open veld en vangt dus veel wind), en ze vertoont nog maar weinig teken van leven. De meeste planten schieten weer uit aan de voet, hier en daar krijgt een tak wat blaadjes tot op 50 à 60 cm hoogte, sommige planten doen nog helemaal niets.

Nu vraag ik me af wat ik het beste kan doen: er eens overgaan met haagschaar en ze terugzetten tot op een cm of 40, of gewoon nog een maandje laten doen en zien waar we in juni staan? Heeft daar iemand ervaring mee?

Alvast bedankt voor alle tips!
dinsdag 4 mei 2010 - 21:48
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).