menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Vijgenboom

Ga naar meest recente reactie

droopysloef

Droopysloef

Hallo,

Na de winter leken mijn 2 vijgenbomen niet meer te bloeien. Doch, enkele weken geleden begonnen er onderaan scheuten te komen. Zie fotos. Bovenaan nog steeds alles dood. Wat moet ik er nu mee doen? De scheuten afknippen en herplanten, hoe? De kruin kort knippen en de rest gerust laten? Ik heb geen idee maar zou graag zo veel mogelijk van deze bomen overhouden.

Alvast bedankt voor de informatie,
Elsje

Meer fotos mogelijk na mail.

Struiken & Bomen

zaterdag 22 augustus 2009 - 15:05
lemeroos

Lemeroos

Hallo, IK denk dat je best de scheuten laat staan ,het was een koude winter ,mijn boom had het ook te verduren en toch is hij er bovenop gekomen en heb ik reeds de eerste vruchten geplukt,tweede oogst komt einde zomer ! nee gewoon laten hij komt er wel boven op !
mvg Leon

Struiken & Bomen

zaterdag 22 augustus 2009 - 16:54
spruce

Spruce

Vijgen oogsten = kleine vraag daarover. Moet je dan een groot net spannen over de vijgen tegen de vogels ? Of laten ze die links liggen. Ik heb toevallig vandaag enkele Brown Turkey's geplant. Een beetje inspelen op het broeikaseffect me dunkt,
zaterdag 22 augustus 2009 - 17:33
lemeroos

Lemeroos

Wel inderdaad ,het is veiliger om een net te spannen ,ik had het niet gedaan maar de vogels kwamen er wel op af en hadden er toch reeds een viertal kapot gemaakt zo dat ik nog net op tijd was om de overige rijpe vruchten binnenhuis te zetten !nu wacht ik op de tweede oogst in de nazomer !Leon

Struiken & Bomen

zaterdag 22 augustus 2009 - 19:48
Fons

Fons

Elsje, betreffende vijg, bewaar de stevigste scheut en knip de andere weg tot tegen de grond, plaats een bamboestok bij de bewaarde scheut en bind de scheut hier aan, ge kunt de bewaarde scheut aan de oude stan vastbinden.
Fons
zaterdag 22 augustus 2009 - 22:17
Rita1960

Rita1960

Leon,
'k heb geen verstand van vijge(n) bomen maar eh.... wie is die persoon op de foto die je mee zendt met je berichten????????? Is dat een tuinfanaat??

groetjes

Rita
zaterdag 22 augustus 2009 - 22:20
butterflyke

Butterflyke

lijkt een beetje op elton john vind ik...
zondag 23 augustus 2009 - 08:43
lemeroos

Lemeroos

Dat ben ik en wel een tuinfanaat hoor maar in ander kledij !

Struiken & Bomen

zondag 23 augustus 2009 - 13:18
Rita1960

Rita1960

een stierenvechter/matador??

groet'n,

Rita

zondag 23 augustus 2009 - 21:18
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).