Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Jaren terug mijn eerste zaden geprobeerd, met beperkt succes: slechts 1 kiemde.
Vandaar dat deze palm, inmiddels begin stamvormend, voor mij een bijzondere betekenis heeft.
Afgelopen winter ging het verkeerd: ik liet de pot (ingegraven) buiten overwinteren, dat leek prima te gaan; maar in het voorjaar bleek de kern dood te gaan en is inmiddels geheel leeg en zwart. Omdat enkele oudere bladeren nog steeds groen zijn weet ik zeker dat de palm nog leeft, maar er komt maar steeds geen nieuwe bladgroei op gang.
Heeft iemand ervaring met deze situatie, en kan ik nog iets doen om de plant te laten "herleven"?!
Ik ben geen palmenexpert, maar volgens mij heeft je TF last van speerrot. Op dit forum staat er ook wat meer over en eventueel kun je je probleem daar ook voorleggen.