menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Campsis en Co

Ga naar meest recente reactie

Paronoto

Paronoto

[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 24 juli 2009 - 22:02
Lysianthus

Lysianthus

En ik maar denken dat je alleen iets van cactussen kende meestal bloeit de Campsis alleen in de toppen maar langs deze kant van de omheining lijkt hij schitterend.
Welke is Co?
vrijdag 24 juli 2009 - 23:25
Matabish

Matabish

Prachtig hoekje!!
Ik herken daar een blauw/paarse roos (?)of is dat een 'Hibiscus?, een witte 'Hibiscus', die mooie 'Campsis' en mooie roze 'Stokrozen' !

Groetjes,
Matabish.
zaterdag 25 juli 2009 - 00:52
Paronoto

Paronoto

Stokrozen....ik had ze in bijna alle kleuren, van wit tot zwart maar alleen de roze hebben stand gehouden alhoewel ik rigoureus de zaden geoogst had en later weer uitgezaaid maar wolratten en slakken hebben de zaaisels gesaboteerd....Ben ik weer op zoek naar "andere" kleuren. Hibiscussen, hiervan heb ik ne witte en paarse, verder nog wat Buddleya wit en paars plus nog ne resem andere wit, geel en roze bloeiende struiken, ieder jaar weer heel wat snoeiwerk om de boel in toom te houden maar 'k ben nu eenmaal ne plantenfreak...niks is me vreemd.

Hiervan staan er ook nog enkele...

Ben nooit "zonder werk"....
maandag 27 juli 2009 - 20:41
succulentimon

Succulentimon

aaargh! Stokrozen, nog zo'n recente liefde van me geworden!!!

dus nog niet zo evident om de vijanden weg te houden van de kleintjes, hmmm...

hoe zit dat nu eigenlijk, ik dacht op wikipedia te lezen dat dat 2jarigen zijn, 1ste jaar zie je dan enkel wat groen gefriemel en in 't tweede jaar schieten ze pas als vuurpijlen in de lucht?

hibiscus syriacus, ja da ken ik al een tijdje, ook al zo'n tijdloze klassieker, en dat zaait uit gelijk ne niet, geschift!

maandag 27 juli 2009 - 20:57
kareltje

Kareltje

Ik heb stokrozen staan die al enkele jaren achtereen op dezelfde plaats weer opkomen, witte en donkerroze. Men spreekt inderdaad over twee jarigen maar datgene wat ik ervaar, spreekt dat dus gewoon tegen, of dat ze zich zelf vermeerderen. Dat kan natuurlijk ook!

Overigens wat een prachtige collectie cactussen en succulenten! Daar moet je wel veel ruimte in huis voor hebben. Mijn grote lidcactussen staan buiten in volle bloei ondanks alle regen van de laatste weken. Een lust om naar te kijken en foto's van te maken.
donderdag 30 juli 2009 - 23:00
Matabish

Matabish

@ succulententimon,

de stokrozen zijn idd. tweejarig in die mate dat ze het eerste jaar een 'rosette'
vormen waar het
tweede jaar een bloem in op komt.
Dus precies zoals de 'Digitalis' !

Groetjes,
Matabish.
donderdag 30 juli 2009 - 23:25
Lysianthus

Lysianthus

@ Paronoto,
Wat een mooie kleur van je Rododendrons.
Waarom open je geen topic met zaadjes gezocht van stokrozen, het is nu de tijd en er komen vast veel reacties op.
Misschien kan je ter bescherming tegen slakken de stokrozen voorzaaien dan zijn ze wat groter en sterker als de slakken er zich aan tegoed doen.

@ Kareltje,
Wij , hier op tuinadvies, houden erg veel van foto's..............dus bij deze stuur ik je een lief verzoek?????????

Groetjes
Lysianthus
vrijdag 31 juli 2009 - 08:15
Paronoto

Paronoto

zaadjes gezocht van stokrozen

Zal ik zeker doen....bedankt voor de tip en voor alle andere lezers "wie bezorgt me zaden van witte, gele en zwarte storozen? " Mersibokoe!
vrijdag 31 juli 2009 - 20:21
Matabish

Matabish

Spijtig, maar mijn zwarte stokrozen hebben de strenge winter niet overleefd!
Mijn rose, die op dezelfde plaats stonden, wèl maar die heb je al, dus...
Met al de vrienden hier zal je er wel krijgen, veel succes!

Groetjes,
Matabish.
vrijdag 31 juli 2009 - 21:32
succulentimon

Succulentimon

er bestaan zwarte stokrozen???

da's dan donker donker donker donker donker rood dat je bedoelt zeker?

zaterdag 1 augustus 2009 - 21:06
Matabish

Matabish

Natuurlijk want echt zwart bestaat immers niet in de natuur!!
Maar die héél donkere bloemen worden vaak als 'black' gecatalogeerd.
Kijk maar eens hoe mooi die kunnen zijn...

zaterdag 1 augustus 2009 - 21:48
Paronoto

Paronoto

Inderdaad, zo had ik ze ook....zaliger gedachtenis....
zaterdag 1 augustus 2009 - 22:10
succulentimon

Succulentimon

prachtig die super donkere!!!

Paul, hoe kunt ge nu zoiets kwijtspelen
zondag 2 augustus 2009 - 09:22
Lysianthus

Lysianthus

Paul, ik heb er verleden jaar een donkere gezet dus dit jaar zou ze moeten bloeien, maar ze staat helaas heel slecht onder een appelboompje en heeft niet het nodige licht, 'k weet dus niet of er iets van zal komen, de okselknoppen zijn verdroogd en vallen af maar in de top staat een dikke knop, dus wie weet indien er iets van komt, krijg jij de primeur van de foto en de zaadjes.
Ik heb géén ervaring met stokrozen, is het normaal dat die okselknoppen afvallen?
Groetjes
Lysianthus

zondag 2 augustus 2009 - 18:59
Matabish

Matabish

die okselknoppen geven normaal ook bloemen maar misschien zal nu je toptros veel mooier zijn
omdat ie alle kracht krijgt, zoals bij dahlia's waarvan de zijknoppen weggenomen worden?
Het is in ieder geval een mooie, sterke en gezonde plant zoals ik kan zien!!

Groetjes,
Matabish.
zondag 2 augustus 2009 - 19:21
Lysianthus

Lysianthus

@ Matabish, jij maakt m'n dag goed, 'k was al bang maar nu ben ik toch een beetje veeeeeeeeeel nieuwsgierig.
Weer wat geleerd.
Liefs
Lysianthus
zondag 2 augustus 2009 - 22:06
kace

Kace

Beste mensen,

Hierbij een plaatje van mijn twee Campsis Radicans.
Zoals je ziet heb ik twee kleuren, links en rechts van mijn, door de natuur overdekte zitplaats.
(Op de achterste hoeken heb ik blauwe regen staan, maar die zijn natuurlijk al lang uitgebloeid.)
maandag 3 augustus 2009 - 20:26
Matabish

Matabish

Pràchtig hoekje!!
Ik hoop een gelijkwaardig hoekje te bekomen met het scheutje van die campsis dat ik net kreeg van mijn zus!!
'k Zal hem toch maar eerst een paar jaar in een pot zetten vóór ik hem in volle (zand-) grond plaats.
en dan maar hopen op schoonheid zoals die van jullie!!

Groetjes,
Matabish.
maandag 3 augustus 2009 - 21:19
Lysianthus

Lysianthus

@ Kace, op dat bankje wil ik ook verpozen, prachtig hoekje.
@ Matabish: dat is een heel goed gedacht, dan is hij sowieso wat sterker, veel succes.
groetjes
Lysianthus
maandag 3 augustus 2009 - 22:18
Lysianthus

Lysianthus

Het is gelukt, als ik iemand me nu nog verteld hoe en wanneer ik zaadjes moet oogsten, krijgen jullie er , zolang de voorraad strekt

dinsdag 11 augustus 2009 - 09:43
Matabish

Matabish

Zogauw de zaaddozen droog worden zie je de zaadjes zitten.
Dan kan je er een doosje onderhouden en al de zaadjes er af halen.
Dat zijn kleine ronde schijfjes die mooi in het rond zitten.
En ik wil er héél graag enkele van hebben want mijn mooie zwarte heeft de winter niet overleefd.

Lieve groetjes,
Matabish.
dinsdag 11 augustus 2009 - 13:39
succulentimon

Succulentimon

Dag Lysianthus,

ben ook heel geïnteresseerd in wat zaadjes!

simon
dinsdag 11 augustus 2009 - 14:36
Lysianthus

Lysianthus

Ik vind het erg leuk dat ik voor nageslacht kan zorgen
Ik vermoed dat ik genoeg zaad zal hebben om jullie allemaal te voorzien . Het nog wel ff zal duren maar ik vergeet jullie zeker niet.
Simon stuur je me een pm met je adres?
Groetjes
Lysianthus
dinsdag 11 augustus 2009 - 15:27
Paronoto

Paronoto

Vergeet-mij-nietje (?)
dinsdag 11 augustus 2009 - 19:57
Lysianthus

Lysianthus

Jij staat als eerste op mijn lijstje P. vergeet je me niet een pm te sturen met je adres?
mvg
Lysianthus
dinsdag 11 augustus 2009 - 22:14
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).