menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoe hazelaar laten afsterven

Ga naar meest recente reactie

Ronny59

Ronny59

Hallo iedereen,

Ik zit hier met een aantal hazelaars in de haag en in de kippenren, en die zijn echt veel te groot en te wild geworden. Door hun plaatsing kan ik ze moeilijk uitgraven (de buren zullen er niet blij mee zijn dat er ineens een gat in de haag is en een put op de scheiding, maar ze willen ook wel dat die planten uit de haag zouden zijn). Is er een milieuvriendelijk produkt waarmee ik ze kan vernietigen, door bijv. het blad in te smeren ? Het mag tijd vergen, dat is geen probleem.

Ik heb ernaar gegoogled maar kon niets vinden

Mvg

Ronny
zaterdag 30 mei 2009 - 16:46
Ed50

Ed50

Dag Ronny,

een milieuvriendelijk produkt om iets dood te maken bestaat niet denk ik, dat is een beetje in tegenspraak vind ik. Kan je ze ook niet gewoon wegzagen (of een deel) zodat je terug met jonge struiken begint. In de kippenren kan je toch zelf bepalen hoeveel er staat door het overtollige gewoon weg te zagen tegen de grond. Als je het over een haag hebt vermoed ik dat het hier niet gaat over een geschoren haag want anders zou je ze gewoon met de rest kunnen meesnoeien. Het zal vermoed ik dus een wilde haag zijn en dan kan je toch ook gewoon al wat teveel is wegzagen. Of moeten ze absoluut weg?

Groetjes,

Eddy
zaterdag 30 mei 2009 - 17:36
WiPe

WiPe

Hazelaar laat zich scheren als een haag. Als ze te groot geworden zijn zou je ze gewoon kunnen afzagen en opnieuw laten uitschieten. Je kan ze daarna gewoon met d ehaag mee snoeien.
zaterdag 30 mei 2009 - 20:32
Ronny59

Ronny59

Dat wordt dus niet echt simpel Ik wou ze inderdaad écht weg krijgen !
In de kippenren staat hij metershoog uitgeschoten en ik wou op die plaats een nieuw kippenhok bouwen ... Bij de vorige hazelaars die ik uitgedaan heb, bleken de wortels echt diep te zitten en moeilijk te verwijderen, maar als ik een nieuw kippenhok wil zetten, wil ik zeker zijn dat het niet van onderen uit kapotgemaakt wordt door opschietende hazelaars En de haag is liguster, ik snoei de hazelaars daartussen inderdaad mee, maar ze groeien veel sneller dan de haag en dat maakt dat er meestal van die lelijke dikke hazelaartakken tussen de haag uitsteken ... Ik denk dat ik die best aan de grond afzaag en hoop dat ze dan kapotgaan.
Bedankt voor de antwoorden !

Ronny
zondag 31 mei 2009 - 13:19
deHaan

DeHaan

Als je geen bestrijdingsmiddelen wil gebruiken en rooien geen optie is.
Weet ik nog 1 manier, zo laag mogelijk afzagen en zodra er een nieuw scheutje opkomt (en die komen) weghalen.
maandag 1 juni 2009 - 00:40
WiPe

WiPe

Afzagen en uitfrezen met een wortelfrees lijkt mij de beste optie als je van plan bent op die plaats een nieuw kippenhok te bouwen.
maandag 1 juni 2009 - 08:27
Ronny59

Ronny59

OK, ik vermoedde al dat er geen produkt bestaat dat de oplossing biedt, het zal dus met grof werk worden in de kippenren en via uitputting in de haag
Bedankt voor de tips !

Ronny
maandag 1 juni 2009 - 13:38
christine2

Christine2

Wij knotten jaarlijks onze hazelaars.
Ze maken dan jaarlijks mooie rechte takken.
Groetjes. Christine
maandag 1 juni 2009 - 23:07
ingec

Ingec

je kan de hazelaar zo diep mogelijk afzagen en de overgebleven zaagsnede/stronk insmeren met wat pure "round up" niet erg millieuvriendelijk maar wel efficient als noodgeval.
zondag 7 juni 2009 - 23:11
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 4 + 1? (beveiligingscontrole) *