Dit onderwerp zal hier waarschijnlijk al wel een paar keer gepasseerd zijn maar ik heb toch enkele specifieke wensen.
Wij wonen in een verkaveling waarbij het huis van onze achterburen enorm kort bij het onze staat. We hebben een scheidingsdraad tussen beide tuinen maar die komt slechts 1m40 hoog. Klimop laten tegengroeien is dus ook geen optie. (en werd ons ook afgeraden)
Daarom willen wij een haag plaatsen.
Enkele voorwaarden:
- De haag moet winter en zomer voor privacy zorgen ( liefst geen bladverlies dus)
- De haag moet dun gehouden kunnen worden (aangezien onze tuin maar 8 meter diep is en ik toch graag nog een beetje tuin zou overhouden
)
- Taxus is niet echt een optie aangezien we een hond hebben en dit giftig zou zijn voor honden (klopt dit trouwens wel?)
- De grond waar we wonen is niet echt van hoge kwaliteit (zeer vochtig en redelijk wat stenen)
Onze voorkeur ging uit naar laurier, maar ik las ergens dat deze niet dun te houden valt. Klopt dit?
Een systeem met houten palen en leibomen behoort ook tot de mogelijkheden (pakt natuurlijk minder plaats in dan een haag) maar ik vrees dat zo'n constructie te hoog komt...
Wat denken de kenners?
Alvast bedankt voor jullie mening!