Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
We wonen hier sinds januari, we hebben hier een gigantische tuin (2000M²), vooraan volledig kaal, daarna een miniboomgaard (met verwaarloosde fruitbomen, en volledig achteraan, een 10 - 15 tal vlinderstruiken en bomen (gigantische vlinderstruiken). Wat heb ik nu gedaan, ik heb 1 van de kleinste die ertussen zat (maar die was wel al een grote struik) volledig ingekort om het toch maar te kunnen verplaatsen naar voorin de tuin - nu staat hij daar al zo'n 14 dagen vooraan, en k zie nog steeds geen teken van leven . Omdat ik heb ik de halve schaduw had gezet (meer schaduw dan zon), heb ik hem vandaag terug uitgegraven om op een veel betere plek terug te planten. In de wortels zit nog steeds leven heb ik ontdekt, alleen die 2 stammen lijken zo dood in mijn ogen
Heb ik die mooie struik vermoord? Of is er nog een kans dat ik hem erdoor krijg ??
Indien je twijfelt of je buddleja nog in leven is, haal dan eens met een nagel over de bast, is de kleur daaronder frisgroen dan is er niets aan de hand.
Denk erom dat je de struik het komende seizoen goed water blijft geven.
Veel succes!
Groet, Monique
Hallo vanmeiv, héél hartelijk welkom op deze leerrijke, gezellige en hoogst verslavende 'tuinadvies'-site!!
Néé hoor die overleeft dat wel, als je hem nu maar niet meer verhuist!
Zodra hij de tijd gehad heeft om zich in te wortelen, gaat hij je belonen met een prachtige bloei, zeker weten!!
Wij hebben hier ook allemaal nog maar net onze 'Buddleja's' duchtig gesnoeid dus het is de juiste periode en er mag gerust 2/3 afgesneden worden in één keer!
Toon er ons maar eens een foto van als hij in bloei staat!
ik denk dat ik ook iets vermoord heb, namelijk mijn Photinia x fraseri 'Red Robin'..
Ik denk dat ik iets heel doms heb gedaan, ik heb een aantal weken geleden een prachtig exemplaar gekocht, met stevige kluit.
Nu heb ik stomweg die hele kluit losgemaakt en zodanig had ik alleen wat wortels over en dan heb ik em zo geplant
Het resultaat is nu een struik waarvan bijna alle bladen naar beneden hangen, hij ziet er dus niet goed uit.
Heb ik de struik helemaal kapot geholpen hierdoor of valt er toch nog iets aan te doen ?
beste,
ik dacht ook dat al mijn vlinderstruiken het begeven hadden : maar ik heb ze flink teruggesnoeid (tot op 20 cm) en nu zijn aan alle struiken scheuten uit de grond gekomen. Dus houd de moed erin.
trix
Welke soort van vlinderstruiken hebben jullie? Ik heb royal red en black night.
Maar ben op zoek naar budleja globosa stekken of scheutjes. Deze bloeid op 2 jarig hout en niet op 1 jarig zoals de gewone budleja