menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mimosa verliest bladeren

koenh

Koenh

Enkele maanden terug kocht ik een mimosa (Acacia dealbata, in pot). Ik heb die binnen in huis gezet (15°C, bij venster), omdat ik vreesde dat die zou doodgaan buiten of in de garage (enkele graden warmer dan buitentemperatuur). De mimosa verliest nu zijn bladeren, alhoewel ik die regelwatig een weinig water geef. Ik hoop dat hij niet dood gaat, wat kan ik er nu best mee doen? Buiten zetten, verpotten, meer water geven, in garage overwinteren,...
woensdag 21 januari 2009 - 12:41
danny2

Danny2

Zou ze zeker wat meer water geven, en ook buiten. Daar deze nu volop denkt aan knopvorming heeft ie best wel meer dorst.
Zelf heb ik nog ene buiten staan in volle grond en lijkt momenteel een van de weinige exoten die de -20 heeft overleefd. Zelf mijn trachycarpus is volledig bruin en dus vermoedelijk om zeep net als chamaerops...

groetjes danny

; D
woensdag 21 januari 2009 - 18:45
ben45

Ben45

Koen,

Zet de acacia snel buiten. Hij kan helemaal niet tegen droge kamerlucht.
Als het meer dan 4 graden vriest even binnen zetten in een koele ruimte zoals garage o.i.d. en na de vorst weer meteen naar buiten.

Groetjes, Ben.
woensdag 21 januari 2009 - 21:05
koenh

Koenh

OK, bedankt voor de antwoorden. Hopelijk overleeft hij het!
Koen
donderdag 22 januari 2009 - 11:15
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).

Hoeveel is 3 + 4? (beveiligingscontrole) *