Onze tuinbabbel is een plaats waar je ideeën, foto's, gebeurtenissen met andere tuinvrienden kan delen. Momenteel hebben we zo'n 12.000 tuinvrienden die hieraan deelnemen.
Heb je nog geen account?
Registreer je hier en maak deel uit van onze community.
Ons tuinforum is een plaats waar ideeën en inzichten over verschillende onderwerpen in verband met tuinieren uitgewisseld kunnen worden.
Heb je een tuinvraag, misschien is deze behandeld in het forum? of stel de vraag gerust aan onze tuinvrienden....
Bekijk hier de tuinfoto's van onze tuinvrienden.
Hier heeft elke gebruiker zijn eigen foto album. Plaats hier jouw mooiste tuinfoto's en deel ze met onze tuinvrienden. Zij kunnen op hun beurt van jouw tuin meegenieten en op jouw foto's reageren.
Bij de Plantenherkenner kun je foto's toevoegen van planten die je niet kent.
Andere tuiniers kunnen je dan helpen om de plant te identificeren.
Ik ben op zoek naar mensen die Choisya staan hebben in hun tuin in volle grond.
Ik weet wat de literatuur zegt "een eerder beschutte standplaats", maar langs de andere kant heb ik nog nooit een choisya bevroren gezien. Nu de winter wat strenger wordt dan de vorige jaren, ben ik benieuwd naar de schade. Wat verlies van takken kan geen kwaad, maar een volledig agestorven plant zou in mijn geval wel pijnlijk zijn: Ik ben nl van plan om een grote groep aan te planten in de voortuin, maar ze staan niet beschut.
Bij mij staat de Choisya ook in pot. Choisya ternata kan toch wel wat vorst verdragen zone 7 betekent -17 tot -12 De planten moeten vooral niet te nat staan dit is meestal de boosdoener. Hier in de woonwijk staat er een en dat is een behoorlijke struik die er al menige jaren staat en altijd nog mooi is.
Staat hier al jaren in volle grond(1994) en wordt zelden getroffen door vorst, hier en daar een takje. Eerder door sneeuw die te zwaar is en de struik uiteen duwt.
Hant van d estandplaats vanaf. Een winderige standplaats is nadelig net zoals een plek op het oosten en natte voeten.
Dus op een droge plek uit de ochtendzon en beschut voor de wind is ideaal, dan is een beetje vorst geen echt probleem. Je zou eventueel de plant wat kunnen stoppen met blederen of afdekken met plastic tijdens de vorst.