menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hoe winterhard is Choisya

Ga naar meest recente reactie

Wewe

Wewe

Hallo

Ik ben op zoek naar mensen die Choisya staan hebben in hun tuin in volle grond.
Ik weet wat de literatuur zegt "een eerder beschutte standplaats", maar langs de andere kant heb ik nog nooit een choisya bevroren gezien. Nu de winter wat strenger wordt dan de vorige jaren, ben ik benieuwd naar de schade. Wat verlies van takken kan geen kwaad, maar een volledig agestorven plant zou in mijn geval wel pijnlijk zijn: Ik ben nl van plan om een grote groep aan te planten in de voortuin, maar ze staan niet beschut.

Iemand ervaring hiermee?

Alvast bedankt,
Werner

Struiken & Bomen

maandag 29 december 2008 - 23:33
Lysianthus

Lysianthus

Ik heb er ook één staan en wacht met bang hart af, verleden jaa heeft hij he gehaald maar dan hebben we ook géén winter gehad, dit jaar?????????
dinsdag 30 december 2008 - 08:12
lentemode

Lentemode

Hier in pot en nu licht overwinterd in koel tuinhuis dat zo langzamerhand naar kattenpis gaat geuren en onze Pol zit daar voor niets tussen ...

Groetjes,
Mia
dinsdag 30 december 2008 - 11:32
annis

Annis

Bij mij staat de Choisya ook in pot. Choisya ternata kan toch wel wat vorst verdragen zone 7 betekent -17 tot -12 De planten moeten vooral niet te nat staan dit is meestal de boosdoener. Hier in de woonwijk staat er een en dat is een behoorlijke struik die er al menige jaren staat en altijd nog mooi is.
dinsdag 30 december 2008 - 12:36
danny2

Danny2

Staat hier al jaren in volle grond(1994) en wordt zelden getroffen door vorst, hier en daar een takje. Eerder door sneeuw die te zwaar is en de struik uiteen duwt.

groetjes danny
dinsdag 30 december 2008 - 19:42
WiPe

WiPe

Hant van d estandplaats vanaf. Een winderige standplaats is nadelig net zoals een plek op het oosten en natte voeten.
Dus op een droge plek uit de ochtendzon en beschut voor de wind is ideaal, dan is een beetje vorst geen echt probleem. Je zou eventueel de plant wat kunnen stoppen met blederen of afdekken met plastic tijdens de vorst.
dinsdag 30 december 2008 - 19:48
iecee

Iecee

de mijne zijn goed de winter doorgekomen maar staat op het noorden uit de wind
maandag 16 februari 2009 - 22:09
Wewe

Wewe

Bedankt hoor.

Ik ga het riskeren. We hebben nu toch een zware winter gehad. Als ze dit overleven, dan durf ik het ook op een onbeschutte plek te proberen.

Groetjes,
Werner
dinsdag 17 februari 2009 - 21:36
Lorie

Lorie

Hier ook 4 exemplaren staan, waaronder nog 2 jonge van vorige zomer pas en nergens enig probleem te bespeuren na de winter.

Succes ermee!
woensdag 18 februari 2009 - 13:14
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).