menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Thuja haag

Ga naar meest recente reactie

merty

Merty

hallo,
wij hebben een aantal weken geleden een thuja haag aangeplant, deze is momenteel ongeveer 1,5 meter hoog..wanneer moet je beginnen met de bovenkant af te toppen?
moet je hiermee wachten tot hij zijn volledige hoogte bereikt heeft of mag dit nu al? de haag
is nl in de breedte nog bijna niks gegroeid
vrijdag 20 juni 2008 - 20:06
beginnendtuinier

Beginnendtuinier

als je ze niet topt dan heb je rapper de hoogte maar dan is ze minder rap toe en als je ze wel topt dan heb je minder rap de hoogte maar dan is ze wel rapper toe...
Het is zoals je wilt.

greetz Damy
vrijdag 20 juni 2008 - 20:38
merty

Merty

thanks Damy
zaterdag 21 juni 2008 - 09:53
Etienne45

Etienne45

Ik deed het als volgt. Nadat de gewenste hoogte met ongeveer 10 cm was overschreden ben ik begonnen met de bovenzijde te scheren en lichtjes de zijkanten. Daarna onmiddellijk aangepaste meststoffen onderwerken, en een laagje turf om af te werken.
[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 21 juni 2008 - 10:25
merty

Merty

hallo Etienne,

dat van die meststoffen..weet je nog welke aub?
en zou ik daar nu al mee beginnen??
zaterdag 21 juni 2008 - 18:16
Etienne45

Etienne45

Nog ni scheren.....mijn gedacht.....meststof van DCM speciaal voor coinfiren..elke AVEVE zaak heeft deze in voorraad. Beter tweemaal beetje scheren dan eenmaal te brutaal. Meststof en turf kan nu gerust toegepast worden...zure grond is hoofdzaak
zaterdag 21 juni 2008 - 23:29
merty

Merty

dankuwel Etienne
zondag 22 juni 2008 - 09:03
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).