menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Viburnum opulus

edelke

Edelke

hey

ik heb een vraagje over de viburnum opulus.
namelijk is deze te stekken of af te leggen en hoe en wanner kan ik dit het beste doen ?

hoop op veel respons

bij voorbaat dank
dinsdag 15 april 2008 - 15:39
Lysianthus

Lysianthus

Dag Edelke,

Om "Viburnum ‘Roseum" te vermeerderen snijd je stekken van de plant en laat deze wortelen in vochtige compost. Een andere vermeerderingsmethode is door afleggen. Daarvoor worden takken van de Sneeuwbal naar de grond gebogen en wordt er een steen op gelegd. Na verloop van tijd vormt een tak uit zichzelf worteltjes op het laagste punt. De tak wordt dan afgeknipt en je hebt weer een nieuwe plant.

dinsdag 15 april 2008 - 16:26
lydia2

Lydia2

Ik heb maar een mager, schriel exemplaar van deze plant. Kan ik hem door te snoeien voller en compacter krijgen? Zo ja, wanneer snoei ik dan het beste en hoe?
Bedankt voor de goede raad.

Lydia
dinsdag 15 april 2008 - 19:38
hugo

Hugo

normaal word die na de bloei gesnoeid (begin zomer), als het zo'n schriel geval is, gewoon alles eenkele centimeter boven de grond wegsnoeien, uitlopers komen vanuit de basis;; je hebt dan wel pas terug bloemen het tweede jaar;; zorgen voor een goede voedsel- en humusrijke grond die goed water vasthoud

groetjes
dinsdag 15 april 2008 - 19:56
\n\n

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en geniet van €5 KORTING*!

*€5 korting op je volgende bestelling bij aankoop vanaf €50

Geboortedatum :

Ik geef toestemming me in te schrijven op de nieuwsbrief en ontvang graag een attentie op mijn verjaardag (Disclaimer en privacy).